آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



میز اردور/ ژله رنگین کمان، دسر پردردسر اما زیبا


میز اردور/ ژله رنگین کمان، دسر پردردسر اما زیباآخرین خبر/ مواد لازم:
ژله انگور(بنفش):یک بسته
ژله لیمو(سبز):یک بسته
ژله تمشک ابی(آبی):یک بسته
ژله پرتقال (نارنجی ):یک بسته
ژله آناناس(زرد ):یک بسته
ژله شاه توت (قرمز ):یک بسته
بستنی :یک ونیم لیوان
طرز تهیه:
هر بسته ژله را به دو بخش ۳/۲ و۳/۱ تقسیم می کنیم.معمولا بسته های دراژه ۱۰۰ گرمی ویا ۳۰ گرمی هستند .پس اگه ۱۰۰ گرمی بود یک سوم آن حدود سه قاشق غذاخوری واگه ۳۰ گرمی بود یک سوم آن ،یک قاشق غذا خوری می شه .در این تصویر کاسه محتوی ۳/۲ ولیوان شامل ۳/۱ هست .
به محتوی کاسه ،نصف لیوان آب جوش و به محتوی لیوان ،یک چهارم لیوان آب جوش اضافه می کنیم .خیلی خوبه در این مرحله مخلوط آب جوش وژله را روی بخار کتری بگذاریم تا شفاف بشه .
ابتدا به بخش دو سوم (کاسه )،نصف لیوان آب سرد (یخ خرد شده ) اضافه می کنیم .وبعد در قالب ژله می ریزیم .بهتره آن در فریزر بگذاریم تا زودتر ژله بسته بشه .(حدود بیست دقیقه طول می کشد ) ولی اگه در یخچال بگذاریم حدود سه ربع طول می کشه .در همین حین بخش یک سوم را با یک چهارم لیوان بستنی مخلوط می کنیم (البته بستنی باید در حرارت بیرون کمی آب شده باشد ومخلوط ژله وآب جوش هم کمی خنک شده باشد ) وبعد از بستن ژله روشن ،ژله بستنی از همون رنگ را به آن اضافه می کنیم .




با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: آخرین خبر


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه ژله رنگین کمان