مجری «خسته نباشید» رفته‌گر می‌شود


مجری و تهیه کننده «خسته نباشید» اعلام کرد، در این قسمت از این مجموعه شغل رفتگری را تجربه و خیابان‌های شهر را جارو می‌کند.

میثم رازفر، مجری و تهیه‌کننده مجموعه «خسته نباشید» درباره موضوع این قسمت از برنامه تازه تولید شده شبکه مستند به خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا گفت: این بار سراغ شغلی رفته ایم که خیلی ها با آن سر و کار دارند اما 100 درصد مردم آن را تجربه نکرده اند. رفتگری کار بسیار سختی است و تجربه کردنش برای خود من هم عجیب بود. در این شغل با انسان‌هایی روبه‌رو بودم که ساده و بی شیله و پیله بودند و کارشان را به بهترین نحو انجام می‌دادند.

وی افزود: اگرچه شرایط اجتماعی و زندگی آنها درست بود هیچوقت به این کار روی نمی‌آوردند. با این حال این آدم‌ها شرایطشان را پذیرفته بودند و کارشان را به بهترین نحو انجام می‌دادند.

مجری «خسته نباشید» تأکید کرد: ما یک شبانه‌روز با رفتگران بودیم، زباله جمع کردیم، جوی آب باز کردیم و برخوردهای مردم با آنها را دیدیم. اکثر مردم با رفتگران خوب برخورد می‌کنند و دوستشان دارند اما نامهربانی که شاید دلیلش مشکلات فرهنگی یا تربیتی باشد این است که همه خیلی خیلی راحت روی زمین زباله می‌ریزند که بهتر است این شیوه را تغییر بدهیم.

وی یادآور شد: اتفاق دیگری که در این مستند افتاده این است که تهران در پاییز از آن چیزی که همیشه به نظر می رسد زیباتر است و ما سعی کردیم زیبایی های تهران در پاییز را در این مستند بیاوریم.

رازفر بیان کرد: تجربه شخصی که دوست دارم به آن اشاره کنم این است که کاش اتفاقی بیفتد تا همه یک بار در سال شغل سختی را امتحان کنند. به ویژه شغلی که از لحاظ فیزیکی و روانی سخت است و سطح آن با شغل اصلی شان متفاوت است.

این مجری و تهیه‌کننده تصریح کرد: اینگونه انسان‌ها می‌آموزند شاکرتر باشند و قدر موقعیتی را که دارند بدانند و نسبت به افراد دیگر مهربان تر شوند. این تجربه شخصی خود من با تجربه کارهای دشوار سخت است و به کار خودم علاقه بیشتری پیدا کرده ام.

وی در پایان اعلام کرد: مخاطبان می‌توانند در صفحه اینستاگرام ما https://instagram.com/khastenabashid/ با ما در ارتباط باشند و اگر گمان می کنند شغل سخت و جذابی دارند، از خودشان در حال کار فیلم بگیرند و برای ما بفرستند.

ششمین قسمت مجموعه مستند «خسته نباشید» سه شنبه سوم آذر ماه ساعت 21 روی آنتن می رود و بازپخش آن جمعه ششم آذر ساعت 17 و 30 دقیقه خواهد بود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
خسته نباشید