انتقاد امام جمعه اردبیل از نگاه تبعیض‌آمیز آمریکا و غرب به موضوع تروریسم


امام جمعه اردبیل از نگاه تبعیض‌آمیز غرب و آمریکا به موضوع تروریسم و درجه‌بندی انسان‌ها انتقاد کرد و با اشاره به محکومیت دیروز ایران در سازمان ملل از جهت حقوق بشر، گفت: ایران که در خط مقدم مبارزه با تروریسم است محکوم می‌شود، اما عربستان که هسته اصلی تروریسم داعش است، کشور دموکراتیک معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اردبیل، آیت‌الله «سیدحسن عاملی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل راه مبارزه با تروریسم معاصر را مبارزه با اندیشه وهابیت دانست و گفت: تا زمانی‌که مدارس وهابی دایر و مفتی‌های آن‌ها فعال هستند، منطقه و جهان شاهد جنایاتی از قبیل جنایات پاریس خواهد بود.

عاملی افزود: اگر جامعه جهانی قصد جدی مبارزه با تروریسم را دارد، باید دولت عربستان را وادار به قطع حمایت از گروه‌های جهادی وهابی کند و باید دولت عربستان را وادار به تبری از اندیشه محمد بن عبدالوهاب کند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: مجامع جهانی اسلام مثل قم، نجف و الازهر هم‌چنین کشورهای اسلامی باید یکدست بیانیه مشترک بدهند و به جای محکوم کردن داعش، از عربستان بخواهند که از افکار محمد بن عبدالوهاب تبری بجوید.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تروریست‌ها اگر در خط منافع دولت‌های غربی باشند، قهرمان و آزادی‌خواه هستند و اگر در مقابل منافع آن‌ها باشند جنایتکار به حساب می‌آیند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: سازمان ملل اگر در صدد محکوم کردن کشور ناقض حقوق بشر است، باید فرانسه را محکوم کند که تا قبل از انفجار به شدت از داعش حمایت می‌کرد و پس از انفجار مخالف سرسخت داعش شده است و این یک افتضاح سیاسی فوق‌العاده در تاریخ فرانسه است.

عاملی ادامه داد: سازمان ملل باید از فرانسه بپرسد که چرا بطور مکرر میزبان گروه‌های تروریستی سوریه بود و باید همراه با ملت ایران از دولت فرانسه بپرسد که چرا میزبان دائمی منافقین است که تا حال 17 هزار انسان بی‌گناه را در ایران ترور کرده‌اند؟ ترور اگر بد است، فرق نمی‌کند که ایرانی ترور شود یا فرانسوی و نباید انسان‌ها درجه‌بندی شوند. وقتی مجلس فرانسه آغوش خود را به روی منافقین باز می‌کند باید انتظار ابتلا به شدیدترین تروریسم را داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به این‌که دولت فرانسه دیروز قطعنامه غیرالزام‌آور محکومیت حقوق بشری ایران را امضا کرده است، در ادامه از رئیس‌جمهور خواست با تجدید نظر در سفر به فرانسه هیبت ملّت بزرگ ایران را به آن‌ها نشان دهد و نگذارد ایران اسلامی به عنوان ملتمس ذلیل در ذهن‌ها مجسم شود.

امام جمعه اردبیل با بیان این‌که اولویت اول داعش در ترور و تخریب، ایران اسلامی است، ادامه داد: آن‌ها ایران را سر مار می‌دانند و علت این‌که به جای ایران در کشورهای دیگر اقدام به ترور و انفجار و خرابکاری می‌کنند، اقتدار نیروهای امنیتی ایران است و باید از آن برای نیروهای امنیتی قدردان بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری هم‌چنین با گرامی‌داشت هفته بسیج و با اشاره به جایگاه ویژه بسیج، تصریح کرد: با وجود این شجره طیبه، عزت و استقلال و حاکمیت ملی ایران تضمین شده و دشمنان در یأس هستند و هر خطری متوجه کشور باشد با وجود این مجموعه مبارک به زانو در خواهد آمد.

عاملی هم‌چنین از ستاد مدیریت زائران اربعین اردبیل و از انجمن حمایت بیماران کلیوی تجلیل کرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
برخورد تبعیض آمیز پلیس آمریکا با مسلمانان