عملکرد لژیونرهای ایرانی در لیگ قطر +تصاویر


به گزارش مشرق، لیگ ستارگان قطر که یکی از لیگ‌های خوب آسیا به شمار می‌آید زیرا حضور بازیکنان بزرگی مانند ژاوی هرناندز کاپیتان سابق بارسلونا این لیگ را جذاب کرده است. با توجه به اینکه اکنون بیشترین سهم از لژیونرهای‌مان در قطر توپ می‌زنند در این گزارش بر آن شدیم تا نگاهی اجمالی بر عملکرد بازیکنان‌مان در این لیگ بیندازیم.

با توجه به اینکه 5 فوتبالیست ایرانی در حال حاضر در لیگ ستارگان بازی می‌کنند در این گزارش از لژیونری که تیمش در جدول لیگ وضعیت بهتری دارد، شروع می‌کنیم.

اشکان دژاگه ( بهترین هافبک چپ ایران) 

عملکرد لژیونرهای ایرانی در لیگ قطر +تصاویرهافبک توانمند ملی‌پوش کشورمان که در کارنامه خود بازی در بوندسلیگا برای تیم‌های هرتابرلین و وولفسبورگ را دارد، پس از سه سال حضور در فولهام و بازی‌های تماشایی که در لیگ جزیره انجام می‌داد بلاخره سال گذشته با قراردادی به مبلغ 6.3 میلیون پوندی به تیم العربی قطر پیوست. او با این قرارداد به گران‌ترین بازیکن فوتبال ایران تبدیل شد. حال اشکان 10 هفته است که برای العربی بازی می‌کند و همه هواداران انتظار دارند او ستاره تیمش باشد. در اولین هفته از لیگ ستارگان قطر دژاگه با اشتباه داوری کارت قرمز گرفت و از زمین بازی اخراج شد اما کمیته داوران او را بخشید تا توانست برای تیمش در بازی بعد به زمین بازی بیاید.

اشکان با همان جنگندی مثال‌زدنی‌اش که همه ما در بازی ملی از او می‌بینیم در العربی هم خوش می‌درخشد. دژاگه به خاطر حضور در العربی ابراز خوشحالی می‌کند زیرا زیر نظر جیان‌فارانکو زولا ستاره سابق آتزوری و چلسی بازی می‌کند و بارها اعلام کرده است که باعث افتخار اوست که سرمربی‌اش چنین اسطوره‌ای است. العربی با گذشت 10 هفته با 19 امتیاز در رده چهارم قرار دارد. یاران دژاگه از 10 بازی که انجام دادند 6 برد و 3 باخت و یک تساوی داشتند که نشان‌دهنده عمل‌کرد نسبتا خوب آنها است. شب گذشته هم در برنامه نود دژاگه به عنوان بهترین هافبک چپ ایران پس از انقلاب شناخته شد.

آندرانیک تیموریان ( کاپیتان متعصب)

عملکرد لژیونرهای ایرانی در لیگ قطر +تصاویرکاپیتان متعصب و با اخلاق تیم‌ملی کشورمان که در کارنامه‌اش تجربه بازی در بولتون، فولهام و بارنزلی را دارد همه فوتبال دوستان جنگندگی‌اش در میانه زمین را می‌دانند در این فصل برای تیم ام‌صلال بازی می‌کند. ام‌صلال که از باشگاه‌های ثروتمندی به شمار نمی‌اید و هزینه زیادی را برای بازیکنان صرف نکرده است با این وجود در رقابت با باشگاه‌های متمول قطر نسبتا خوب عمل کرده است. ام‌صلال با گذشت 10 هفته با 17 امتیاز پشت سر یاران دژاگه قرار دارد. آنها از 10 بازی که انجام دادند 4 بازی را پیروز بودند و یک بازی را شکست خوردند و با 5 تساوی بیشترین نتیجه تساوی را در لیگ ستارگان از آن خود کردند. حال این هفته ام‌صلال در چارچوپ هفته یازدهم لیگ ستارگان به مصاف العربی می‌رود که این دیدار جذاب خواهد شد اما تیموریان به خاطر 4 اخطاره شدن در بازی گذشته مقابل الوکره این بازی را از دست داده است.

مسعود شجاعی ( با تکنیک) 

عملکرد لژیونرهای ایرانی در لیگ قطر +تصاویرمهاجم ملی‌پوش کشورمان که سابقه حضور در تیم‌های اوساسونا و لاس‌پالماس اسپانیا را دارد در ابتدای فصل باشگاهی را برای بازی در این فصل انتخاب نکرده بود به همین خاطر کارلوس کی‌روش او را به تیم‌ملی دعوت نکرد. در حالی که همه انتظار داشتند او با لاس‌پالماس قرار دادش را تمدید کند اما راهی قطر شد و به تیم الغرافه پیوست. شجاعی در ابتدا حضورش در این تیم قطری مجالی برای بازی نداشت و بیشتر اوقات در دقایق پایانی به میدان می‌رفت زیرا چاموسکا سرمربی برزیلی‌اش اعتقاد چندانی به او نداشت. پس از آنکه چاموسکا از این تیم برکنار شد حال شجاعی مجالی برای بازی پیدا کرده و توانست اولین گل خود را در هفته نهم با زیبایی تمام به ثمر برساند. با این وجود الغرافه که در این فصل سرمایه‌گذاری کرده است نتایج خوبی را کسب نکرده و با 14 امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارد. یاران شجاعی از 10 بازی که انجام دادند 4 برد، 4 باخت و 2 تساوی داشتند.

مجتبی جباری( بازی‌ساز) و پژمان منتظری( مستحکم) 

عملکرد لژیونرهای ایرانی در لیگ قطر +تصاویردو بازیکن سابق آبی‌‌های تهران در این فصل برای الاهلی بازی‌ می‌کنند. ابتدا از جباری شروع می‌کنیم زیرا این سومین فصل حضورش در الاهلی است. او در طول این سه فصل به بازیکن کلیدی و تاثیرگذار تیم تبدیل شده است و بازی‌های درخشانی را از خود به نمایش گذاشته است. او در این فصل برای تیمش دوبار گزنی کرد و که در هر دوبار از روی نقطه پنالتی گلزنی کرده است. پژمان منتظری هم که در این فصل با جباری همبازی شده است برای تیمش خوب عمل کرد و کرانچار سرمربی سابق پرسپولیس و کنونی الاهلی را وادار کرد که او را در ترکیب اصلی استفاده کند تا جایی که منتظری تبدیل به بازیکن کلیدی‌اش در خط دفاعی شد. منتظری که در هفته هشتم لیگ ستارگان مصدوم شد و حتی نمتواست تیم‌ملی کشورمان را در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2018 روسیه همراهی کند. منتظری که به تازگی از کمند مصدومیت رها شده بود هفته گذشته مقابل یاران تیموریان به زمین بازی رفت که در نهایت در دقیقه 22 بار دیگر مصدوم شد که ناراحتی کراچار را به همراه داشت.محمد نوری ( کاپیتان تیم بحران زده) عملکرد لژیونرهای ایرانی در لیگ قطر +تصاویرمحمد نوری کاپیتان سابق پرسپولیس که همه بازی تماشایی‌اش را در میانه زمین به یاد دارند در این فصل برای تیم مسیمیر بازی می‌کند. مسیمیر که به تازگی از دسته دوم قطر به لیگ ستارگان آمده است با بحران شدید روبه رو شده است زیرا با گذشت 10 هفته از لیگ تنها یک پیروزی را بدست آوردند و 9 باخت دارند و با 3 امتیاز در قعر جدول قرار دارند. زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که نوری بار دیگر به پرسپولیس برمی‌گردد اما چون با مسیمیر تا پایان فصل قرار داد دارد احتمالا تا پایان فصل تیمش را همراهی می‌کند.


ویدیو مرتبط :
گزارشی از وضعیت لژیونرهای ایرانی در لیگ قطر