پائین بودن سن طلاق در زنجان نسبت به میانگین کشوری


مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان با اشاره به این‌که سن ازدواج در زنجان در میان مردان 28.2 درصد است، گفت: باید تلاش شود با برنامه‌ریزی میانگین سن ازدواج کاهش و آگاهی در رابطه با این موضوع افزایش یابد.

«احد جودی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، اظهار کرد: با بررسی آمارها می‌توان به این نکته پی برد که میانگین ازدواج در میان دختران زنجانی 22.8 سال است که این رقم در مقایسه با آمار 23.6 سال کشوری پائین بوده و نشان‌دهنده وضعیت نسبتاً مطلوب استان در این بخش است.

وی تصریح ‌کرد: میانگین طلاق در مردان نیز پائین بوده است، به ‌طوری‌که در تحلیل آمارها به رقم 33.7 سال می‌رسیم که در مقایسه با رقم کشوری که 35.3 سال است رقم نگران‌کننده‌ای به‌شمار می‌آید، چون نشان می‌دهد عمده طلاق‌ها در استان در سال‌های نخست رخ می‌دهد که باید مسئولان به این نکته توجه داشته و برنامه‌ریزی لازم را در این بخش داشته باشند.

این مسئول به میانگین سنی طلاق در میان زنان زنجانی نیز اشاره کرد و یادآور شد: زنان زنجانی نیز در این بخش گوی سبقت را از زنان کشور ربوده و اغلب طلاق‌هایی که رخ می‌دهد زنان زنجانی میانگین سنی 28.9 سال را داشته‌اند، در حالی ‌که این رقم در کشور 30.5 سال ثبت شده است.

وی آموزش مهارت‌های زندگی و توجه به مسائل زناشویی را مهم‌ترین راهکار برای پیشگیری از کاهش سن طلاق دانست و خاطرنشان کرد: آمارها در دست مسئولان است و آن‌ها باید با توجه به تحلیل‌هایی که ارائه می‌شود راهکارهای مناسبی را برای بهبود اوضاع بیاندیشند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مسابقات کشوری ممای تکنیک زنجان خط3