سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وزیر کشور آلمان: پناهجویان باید زبان آلمانی یاد بگیرند


وزیر کشور آلمان: پناهجویان باید زبان آلمانی یاد بگیرندتسنیم/ وزیر کشور آلمان می‌گوید پناهجویان باید زبان آلمانی را فرا گرفته و در جامعه جذب شوند در غیر این صورت حق شهروندی آنها لغو خواهد شد.

به گزارش پرس تی وی، توماس دمایزیر روز دوشنبه گفت در حال طراحی قانونی است که براساس آن پناهجویان ملزم به فراگیری زبان آلمانی به منظور جذب در جامعه آلمان هستند؛ واگرنه آنها به صورت دائم از حق دریافت شهروندی محروم خواهند شد.
اظهارات دمایزیر در حالی مطرح شد که طرح درهای باز آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان برای پذیرش پناهجویان با استقبال عمومی در جامعه این کشور روبرو نشد و مرکل در انتخابات منطقه‌ای شکست خورد. در عوض مخالفان مرکل که سیاست‌هایی ضد پناهجویی داشتند، در این انتخابات با استقبال گسترده مردمی روبرو شدند.
به گفته مقامات برلین، حدود یک میلیون پناهجو در سال 2015 وارد آلمان شدند؛ پناهجویانی که عمدتا از جنگ و مناقشه در کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به کشورهای اروپایی پناه آوردند.
دمایزیر همچنین افزود از ابتدای سال 2016 تاکنون حدود یکصد هزار پناهجوی دیگر وارد خاک آلمان شده‌اند.
آلمان تابستان گذشته از ورود پناهجویان استقبال کرد اما به تدریج این سیاست خود را تغییر داد به طوری که اکنون مرکل بر کاهش شمار پناهجویانی که وارد این کشور می‌شوند، پافشاری می‌کند.
هورست سیهوفر، رئیس حزب اتحادیه سوسیال مسیحی که هم‌پیمان حزب حاکم اتحاد دمکرات مسیحی به ریاست مرکل است، می‌گوید: «دولت فدرال کاملا سیاست خود در قبال پناهجویان را تغییر داده است، هرچند که خودش این تغییر را تصدیق نمی‌کند.»
بنابر گزارشی که اخیرا اداره آمار کمیسیون اروپا، یورو استات، منتشر کرد، در سال 2015 یک میلیون و 255 هزار و 600 پناهجو وارد اروپا شدند که بیش از یک سوم از آنها رهسپار آلمان شده‌اند.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
انتقاد شدید وزیر کشور آلمان از رفتار برخی پناهجویان