علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



مجسمه‌ شهید مدرس و دیگر فعالان مشروطه به موزه می‌رود


علیرضا خاقانی هنرمند مجسمه ساز در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت:  پنج مجسمه شامل دو مجسمه از آیت الله شهید مدرس به همراه مجسمه های وثوق الدوله، نصرت الدوله و صارم الدوله ساخته ام که این آثار به زودی در خانه-موزه مدرس جانمایی و نصب می شود.

مجسمه وثوق الدوله

وی افزود: این شخصیت ها همه به دوران زندگی آیت الله مدرس و دوران مشروطه مربوط می شوند.

خاقانی، این مجسمه ها را در ابعاد واقعی و از جنس سلیکون ساخته است.

علیرضا خاقانی که دارای دکترای ارتوز و پروتز است، در زمینه ساخت اندام های مصنوعی انسان فعالیت دارد و از سلیکون برای ساخت مجسمه هایش نیز استفاده می کند.

مجسمه صارم الدوله

او تاکنون مجسمه های بسیاری از مشاهیر کشورمان از جمله فردوسی، امیرکبیر، مصدق، ستارخان و باقرخان، دکتر شریعتی، نیما یوشیج، سیمین دانشور، دکتر حسابی، شهریار و همچنین مجسمه  تعدادی از شهدای دفاع مقدس از جمله شهید همت، شهید کشوری، شهید سپاسی و شهید چمران را ساخته که بسیاری از آنها در موزه مشاهیر برج میلاد به نمایش دائمی گذاشته شده است.

عکس ها از اردشیر پورباقری است.

 


ویدیو مرتبط :
خانه موزه مشروطه در دیار ستارخان باقرخان تبریز