فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



سخنان میرباقری؛ تکذیب یادداشت ضرغامی نیست/ضرغامی بلافاصله پس از دیدن سکانس شهادت؛ مخالفت خود را ابلاغ کرد


به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، چندی پیش «سید عزت الله ضرغامی» رئیس سابق صداوسیما در صفحه شخصی خود در اینستاگرام درباره فیلم سینمایی «رستاخیز» ساخته «احمدرضا درویش» مطلبی نوشته و در آن به مختارنامه نیز اشاره کرده بود. او در این باره نوشته بود: «...بخش های مربوط به شهادت حضرت ابوالفضل علیه السلام در سریال مختارنامه اشاره و اظهارداشت: اولین بار که سکانس مربوط به شهادت حضرت ابوالفضل (ع) را در سر صحنه تصویربرداری دیدم به مدیر وقت سیما فیلم گفتم، این سکانس قابل پخش نیست! نه به دلیل نشان دادن چهره حضرت - که با نورانی کردن آن به راحتی حل می شد - بلکه به دلیل مخدوش شدن جایگاه قدسی آن بزرگوار در باورهای مردم.»

به گزارش فارس، شب گذشته که میرباقری در برنامه تلویزیونی «هفت» حضور یافته بود، درباره این سخنان ضرغامی گفت: اخیرا در اظهارنظری از ایشان شنیدم که گفته اند همان وقت که این صحنه ها را سر صحنه دیدم، به مدیر وقت سیمافیلم گفتم این صحنه غیرقابل پخش است. در همان زمان سر صحنه بسیاری که این تصاویر را دیدند متاثر شدند و حتی آقای فخیم زاده در آن جلسه به من گفتند تا حدی توانستی به باورهای ذهنی مردم نزدیک شوی. گفتم ای کاش آقای ضرغامی همان جا به من می گفتند که این صحنه به این دلایل غیرقابل پخش است. بعدها گفتند مشکل تنها نمایش چهره حضرت ابوالفضل (ع) نیست که آن را نورانی کنیم. گفتند مشکل چیز دیگری است اما توضیح ندادند این موارد دیگر چیست. گفتم اگر همان زمان توجیه می شدیم، شاید یک راه حلی پیدا می کردیم.

«حسن اسلامی مهر» مدیر وقت مرکز سیمافیلم که مجموعه مختارنامه در این مرکز ساخته شد، در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، درباره این موضوع گفت: خاطرم هست آن زمان آقای ضرغامی به اتفاق تعدادی از نمایندگان مجلس سر صحنه تصویربرداری سکانس های مربوط به ظهر عاشورا حاضر شدند و بعد آقای میرباقری در سالن صحنه های مربوط به شهادت حضرت ابوالفضل علیه السلام را برای حاضران در جلسه نمایش داد.

وی ادامه داد: بعد از این جلسه آقای ضرغامی به من اکیدا دستور دادند که امکان نمایش و پخش این سکانس وجود ندارد. حتی با نورانی کردن چهره حضرت نیز مشکل حل نمی شود. ایشان معتقد بودند که جایگاه قدسی حضرت در باورهای مردم با آنچه که در تصویر می بینیم خیلی فاصله دارد.

اسلامی مهر در پاسخ به این سوال که پس چرا آقای میرباقری گفته اند که آقای ضرغامی و همراهانشان با دیدن این صحنه ها منقلب شدند؟ تصریح کرد: درست است، بالاخره یادآوری شهادت قمر بنی هاشم در هر وضعیتی که نمایش داده شود آدم را متاثر و منقلب می کند و آقای ضرغامی هم استثناء نیست.

وی در پایان گفت: آقای میرباقری در طول سریال همکاری خوبی با ما داشت و نقطه نظرات اصلاحی و کارشناسی مدیریت را به نحو مطلوب و حرفه ای اجرا می کرد. اصل گفت و گوی آقای میرباقری به هیچ وجه در تعارض و یا تکذیب دستورات رئیس محترم وقت سازمان به من نیست.

انتهای پیام/

 


ویدیو مرتبط :
چرخ ضرغامی