سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ایران در نزدیکترین فاصله برای تصویب «معاهده منع آزمایش‌های اتمی» قرار دارد


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لاسینا زربو»، رئیس معاهده منع آزمایش‌های اتمی، می‌گوید در میان 7 کشوری که هنوز این معاهده را امضا نکرده‌اند ایران در نزدیکترین فاصله با امضای آن قرار دارد. 

پیمان منع جامع آزمایش‌های اتمی، معاهده‌ای چند جانبه است که به موجب آن کشورها توافق می‌کنند از انجام هر گونه انفجار اتمی در تمامی محیط‌ها، بربرای مقاصد صلح‌آمیز یا نظامی خودداری کنند. 

این معاهده در روز 10 سپتامبر سال 1996 به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل، رسید اما از آنچا که هفت کشور به علاوه رژیم صهیونیستی آن را تصویب نکرده‌اند هنوز اجرایی نشده است. در حال حاضر، 183 کشور، معاهده منع جامع آزمایش‌های اتمی را امضا کرده و 164 کشور آن را به تصویب رسانده‌اند.

ایران، چین، آمزیکا، کره شمالی، هند، پاکستان و مصر هفت کشوری هستند که هنوز این معاهده را تصویب نکرده‌اند. رژیم صهیونیستی نیز وضعیتی یکسان با این هفت کشور دارد.  

«زربو»، روز جمعه خاطرنشان کرده در میان این کشورها، ایران و رژیم صهیونیستی در نزدیکترین فاصله برای امضای آن قرار دارند.  

«زربو» در کنفرانسی یک هفته‌ای که به مناسبت بیستمین سالگرد این معاهده برگزار می‌شد، گفت موافقت ایران و اسرائیل برای تصویب آن می‌تواند فشارها بر مصر و آمریکا برای تصویب آن را افزایش دهد. 

زربو در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس گفت: «اسرائیل و ایران می‌توانند با تصویب آن تفاوت زیادی ایجاد کنند و آنها چیزی هم برای از دست دادن ندارند.»

وی افزود: «این دو می‌توانند رهبری این فرایند را به دست بگیرند و به دنیا بگویند که ما با یکدیگر تصمیم گرفته‌ایم که این معاهده را تصویب کنیم.»

انتهای پیام/

http://fna.ir/3322CV


ویدیو مرتبط :
آزمایش اتمی ایران !!!!!