علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



آغاز بزرگترین مسابقه علمی دانش آموزی کشور در دانشگاه شریف


دبیر نوزدهمین دوره مسابقات ملی آموزش و نوآوری و ابتکارات دانش آموزی (نادکاپ) روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا در باره جزییات برگزاری این رقابت ها گفت: در این مسابقات حدود هزار تیم دانش آموزی دختران و پسران از 72 شهر کشور حضور دارند.
'هادی اسماعیلی' هدف از برگزاری مسابقات ملی نادکاپ را شناسایی توانمندی ها و استعداد های دانش آموزی و رفع موانع پرورش خلاقیت های آنها دانست و خاطرنشان کرد: پرورش اساتید کارآمد حامی تفکر واگرا، توجه به رغبت ها و علایق متفاوت دانش آموزان، فرصت لذت بردن از کار عملی جهت پرورش خلاقیت، ایجاد تفکر، تحرک و تفنن در فضای هوش های چندگانه و لذت حل مساله به شیوه های گوناگون در فرآیندی خلاقانه برخی از اهداف بنیادی است که دراین دوره از مسابقات دنبال می شود.
وی به اهداف توسعه ای این مسابقات نیز اشاره کرد و افزود: تقویت وجدان کار، انضباط اجتماعی و کارآفرینی، ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس در دانش آموزان، تقویت هویت ملی و فرهنگی با تاکید بر توانایی های علمی داخلی، برگزاری مسابقه دانش آموزی مطابق با سن و توانمندی های دانش آموزان، گسترش و ترویج علوم نوین با محوریت مهارت و خلاقیت در فضای دانش آموزی و نبود مسابقات سرگرمی های علمی آموزشی صرفا دانش آموزی در کشور با رویکرد هوش های چندگانه، اهداف توسعه ای مسابقه ی نادکاپ به عنوان بزرگترین مسابقه دانش آموزی کشور در این حوزه است.
اسماعیلی ادامه داد: رقابت های نوزدهمین دوره مسابقات نادکاب ساعت 14 امروز (22 اسفند) آغاز شد و تا ساعت 20 ادامه دارد و سپس از صبح فردا تا ساعت 15 مجددا ادامه می یابد.
به گفته وی، مسابقات نادکاپ امسال در شش حوزه شامل رباتیک، هوافضا، نانو شیمی، نجوم، برنامه نویسی اندروید و زیست فناوری در 37 رشته صورت می گیرد که تیم های حاضر به مدت دو روز با هم به رقابت می پردازند.
دبیر مسابقات نادکاپ یادآور شد: این رقابت ها در چهار رده سنی شامل سه سال اول مقطع دبستان، سه سال دوم مقطع دبستان، سه سال اول مقطع دبیرستان و سه سال دوم مقطع دبیرستان ترتیب یافته است.
وی در عین حال تاکید کرد: هدف اصلی از برگزاری این مسابقات، آموزش دانش آموزان و به ظهور رساندن خلاقیت آنان در زمینه های مختلف علمی است و بحث قهرمانی و رقابت در جریان آن مطرح نیست.
مراسم اختتامیه نوزدهمین مسابقات نادکاپ با حضور و سخنرانی 'علی زرافشان' معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و 'سید محمد حسین سجادی نیری' دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همراه خواهد بود و تیم های برتر هر گروه معرفی و تجلیل خواهند شد.
علمی **1311**2017

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مسابقه رباتیک جنگجو دانش آموزی(دانشگاه شهید بهشتی)