سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مرگ 32 نفر بر اثر ابتلا به آنفلوانزا/خطر شیوع آنفلوانزا در استان‌های غربی و تهران


به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، سیاری معاون وزیر بهداشت با شرکت در برنامه تیتر شبکه خبر به توضیح زوایای جدیدی از پیشرفت بیماری آنفلوانزا در کشور پرداخت و گفت: تاکنون 28 نفر در کرمان و همچنین 4 نفر در سیستان و بلوچستان براثر ابتلا به بیماری آنفلوانزا فوت کرده‌اند که تعدادی از آن‌ها زنان باردار بوده‌اند.

وی ادامه داد: آنفلوانزا برای مبتلایان به بیماری‌های تنفسی و افراد مبتلابه بیماری‌های قلبی و کلیوی و همچنین افرادی که سیستم دفاعی بدن آن‌ها ضعیف است بسیار خطرناک‌تر بوده و در کودکان زیر 2 سال نیز می‌تواند مشکل‌آفرین باشد.

 سیاری با تشریح ابعاد شیوع و دسته‌بندی بیماری آنفلوانزا گفت: این ویروس در بعضی از گروه‌ها و حیوانات می‌تواند باعث بیماری ازجمله سارس شود. علت نام‌گذاری این نوع آنفلوانزا به نوع خوکی به علت منشأ پیدایش آن بوده است؛ این بیماری جدید نیست و امکان دارد هرسال یک‌گونه از آن مشاهده شود.

سیاری ضمن تاکید بر تزریق واکسن آنفلوانزا گفت: این بیماری در بزرگسالان نوع  a و در خردسالان نوع b است و همچنین همه گروه های با ریسک بالا از جمله زنان و مردان بالای 60 سال و کودکان زیر 2 سال و زنان باردار و کسانی که به بیماری های مزمن مبتلا هستند نیز باید واکسن بزنند، البته تزریق این واکسن برای عموم مردم توصیه نمی شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه کسانی که دچار بیماری باشند بیشتر مستعد ابتلا به آنفلوانزا هستند، گفت: پیش‌بینی می‌شود که این بیماری در کرمانشاه و آذربایجان شرقی نیز مشاهده شود و بعداز آن استان‌های کردستان، خوزستان، اصفهان، خراسان شمالی و تهران نیز در معرض خطر این ویروس هستند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/5AEHPJ


ویدیو مرتبط :
آنفلوانزا A