فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



آموزش و پرورش نقش مهمی درتبین مبانی اقتصاد مقاومتی دارد


نظام مرادی روز یكشنبه در آیین تكریم روز معلم با حضور جمعی از فرهنگیان، فرماندار، امام جمعه و تعدادی از پیشكسوتان فرهنگی با بیان وضعیت فعلی آموزش و پرورش استان كردستان افزود: حدود 26هزار دانش آموز در حال حاضر درمدارس این استان به تحصیل اشتغال دارند.
وی این تعداد دانش آموز و همراهی خانواده آنان را یك ظرفیت خوب برای آموزش و پرورش بر شمرد و ادامه داد: اگر جمعیت خانواده های این تعداد دانش آموز را نیز در نظر بگیریم، می توان گفت حدود 50 درصد جمعیت استان كردستان با آموزش و پرورش در ارتباط هستند.
•پرداخت پاداش بازنشستگان سال 93 در اواخر سال 1394
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان كردستان اظهار امیدواری كرد: پاداش بازنشستگان سال 1394 كه هفت ماه است كه پرداخت نشده است بزودی انجام شود.
مرادی از شناسایی 400 بیمار صعب العلاج فرهنگی در استان كردستان و پرداخت كمك های مالی بلاعوض به آنان خبرداد و گفت: برای اسكان این بیماران و همراهان آنان هنگام مراجعه به تهران، دو واحد مسكونی اختصاص یافته است.
او از اختصاص بسته های حمایتی برای فعال سازی بیشتر مجتمع های آموزشی در سطح استان سخن گفت و تاكید نمود: آموزش و پرورش از گستردگی و عمق وسیعی برخوردار است و نیاز به حمایت های زیادتری دارد.
* آموزش و پرورش محور توسعه كشور است
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بیجار نیز در حاشیه این آیین با گرامیداشت شهادت عالم و فیلسوف گرانقدر آیت الله شهید مرتضی مطهری و تبریك این ایام مطهر به فرهنگیان شهرستان بیجار و استان فرهنگی كردستان گفت: آموزش و پرورش باتوجه به ظرفیت انسانی كه در اختیار دارد، محور توسعه كشور است.
بیژن زندیه به ضرورت توجه بیشتر به برنامه های تربیتی، مذهبی و اخلاقی در رابطه با دانش آموزان تاكید نمود و خاطر نشان كرد: وقتی روز شهادت فقیه عالیقدری همچون شهید استاد مطهری كه پاره تن حضرت امام بود به این روز تعلق می گیرد، باید اهمیت این كار را متوجه شد.
فرماندار شهرستان بیجار توصیه كرد: همانطور كه دولت تدبیر و امید برای پرداخت مطالبات همه كارمندان دغدغه دارد، پرداخت مطالبات فرهنگیان نیز در وزارت آموزش و پرورش در اولویت قرارگیرد.
او به خانواده های دانش آموزان یادآوری نمود: دشمن با حربه های مختلف به فكر دور نگهداشتن نسل جوان از تفكر خلاقانه و تحصیلات عالیه است و خانواده ها باید بطور جدی برنامه های آموزشی و تربیتی فرزندان را رصد كنند.
** اولیاء دانش آموزان با مدرسه فرزندان خویش ارتباط بیشتری داشته باشند
به گفته زندیه راهكار مناسب و كم هزینه برای والدین، سركشی مرتب و حضور در مدرسه برای آگاهی از وضعیت تحصیلی و رفتاری فرزندشان و نظارت بر رفتار دوستان مسیر مدرسه وی خواهد بود.
* ساختمان مدارس شهرستان بیجار بسیار قدیمی و فرسوده هستند
زندیه به فرسودگی و قدمت طولانی ساختمان مدارس شهرستان بیجار اشاره ای داشت و خاطرنشان نمود: مدرسه آیت الله فاضل را اگر ملاحظه نمایید، برای جلوگیری از خطرات احتمالی با كمربندهای فلزی و بستهای مخصوص مهار شده است.
فرماندار شهرستان بیجار وضعیت برخی مدارس روستایی را بسیار نگران كننده خواند و خواستار توجه ویژه سازمان نوسازی و تجهیز مدارس به تسریع در انجام تعهدات شد.
وی فعالیت بیشتر خیرین مدرسه ساز در این شهرستان را لازم برشمرد و از همه كسانی كه توان كمك و شركت حداقلی در ساخت، بهینه سازی و تجهیز لوازم كمك آموزشی مدارس را دارند خواست، مدارس مناطق محروم شهر و شهرستان را دریابند.
در پایان این آیین از 23 معلم برگزیده شهرستان كه در امتیازبندی انتخاب معلم نمونه حایز بیشترین امتیاز شده بودند تجلیل گردید.
برای اولین بار یك معلم مستند ساز بخاطر انجام كارهای هنری با تهیه فیلم و نماهنگ از مناسبت های مذهبی، اجتماعی و سنتی بیجار بعنوان معلم هنرمند( با محوریت تخصص گرایی) انتخاب گردید.
دانش آموزان این شهرستان در چند سال گذشته در آزمون های سراسری در كسب رتبه های تك رقمی بسیار موفق بودند. ولی در چند سال اخیر با افت تحصیلی به كسب رتبه های دو رقمی و سه رقمی رسیده اند.
شهرستان بیجار با 12هزار دانش آموز در حدود 220 واحد آموزشی در شرق استان كردستان واقع شده است.
7350/6108

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
رونمایی از کتاب مبانی دینی اقتصاد مقاومتی