سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ردپای شخصیت «ارباب حلقه‌ها» در اشعار تازه کشف شده تالکین


ردپای شخصیت «ارباب حلقه‌ها» در اشعار تازه کشف شده تالکینمهر/ معلمی که مشغول ورق زدن یکی از کپی‌های قدیمی مجله «بانوی‌مان اَبینگدون» بود اشعاری کشف‌نشده از جی آر‌آر تالکین را پیدا کرد.
پدو شعر فراموش‌شده از جی آر‌آر تالکین در یک مجله قدیمی مدرسه پیدا شد که یکی از آن‌ها، نسخه‌ای ابتدایی از یکی از شخصیت‌های «ارباب حلقه‌ها» را به تصویر می‌کشد.

استیون الیور، معلمی است که این آثار پیشتر دیده‌نشده را در حالی که داشت نسخه‌های قدیمی مجله «بانوی‌مان ابینگدون» را می‌خواند، پیدا کرد.
این اشعار در نسخه سال ۱۹۳۶ این مجله به چاپ رسیده بودند و یکی از آن‌ها «مرد سایه‌ای» نام دارد که ظاهرا نسخه‌ای ابتدایی از «ماجراجویی‌های تام بامبدیل» تالکین است.
در این شعر، شخصیت مرموز داستان به فرودو در سفرش در کتاب «یاران حلقه» که سال ۱۹۵۴ منتشر شد، کمک می‌کند. این مجله که در یک مدرسه کاتولیک تاریخی در آکسفوردشر پیدا شده، شامل یک شعر شاد به نام «نوئل» هم می‌شود. هر دو شعر زمانی نوشته شدند که تالکین نزدیک آکسفورد زندگی می‌کرد و در حال نوشتن سه‌گانه حماسی خود بود.

بعد از اینکه وین هموند، متخصص آمریکایی آثار تالکین، این شعرها را دید آقای الیور تصمیم گرفت نگاه دقیق‌تری به آرشیوهای مدرسه بیندازد.
وی گفت: «وقتی داشتیم آماده مراسمی برای شاگردهای سابق مدرسه می‌شدیم، این نسخه را پیدا کردیم و من شعرهایی را دیدم که آقای هموند دنبال‌شان می‌گشت. وقتی آن‌ها را دیدم خیلی هیجان‌زده شدم. من یکی از طرفداران بزرگ تالکین هستم و وقتی ارتباطش با این مدرسه را کشف کردم خیلی برایم جالب بود. خودم به عنوان یک نویسنده، احساس خوش‌شانسی می‌کنم که بخش از کشف این آثار گمشده هستم».




منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
شناخت کاراکتر های ارباب حلقه های تالکین در 4 دقیقه