فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



برگزاری نشست بررسی معماری ایران اسلامی در زاگرب


به گزارش خبرگزاری تسنیم، دومین نشست از سلسله نشست‌های بررسی معماری ایران اسلامی که توسط انجمن دوستی کرواسی و ایران و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در کرواسی برنامه‌ریزی شده است، با عنوان «میدان‌های ایران» در انجمن معماران زاگرب برگزار شد.

خانم دلارام نفیسی، مهندس شهرسازی فارغ‌التحصیل از دانشگاه آزاد مشهد و دانشجوی دکترای دانشکده معماری دانشگاه زاگرب ضمن ارائه تصاویر و نقشه‌های شهری متعدد به روند شکل‌گیری مفهوم میدان به عنوان بخشی از شهرسازی در ایران پرداخت و 10 میدان برتر ایران را معرفی کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود، در خصوص کاربرد میدان و مفهموم آن در ذهن انسان در مقاطع مختلف تاریخ مطالبی را بیان کرد.

در ادامه این نشست، دو میدان نقش جهان اصفهان و آزادی تهران مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و با نمایش این میدان‌ها از زوایای مختلف، به کاربرد، کارایی، تغییر منظور در مقاطع زمانی مختلف، بُعد اجتماعی، حکومتی و دینی این مکان مهم شهری توضیحات لازم ارائه شد.

همچنین، میدان ساعت تبریز، امام خمینی(ره) تهران، امیر چخماق یزد، ابوعلی سینای همدان، ارگ سمنان، پانزده خرداد مشهد و میدان قزوین تهران از دیگر میدان‌هایی بود که به حاضرین معرفی شد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
خبر برگزاری بیست و نهمین نشست انقلاب اسلامی مخاطرات امروز و فردا