سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مربیان پیش‌دبستانی با رشته‌های غیرمرتبط در بخش پرورشی و مشاوره به کار گرفته می‌شوند


جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به تصویب یک فوریت طرح استفساریه قانون الحاق یک تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدام معلمین توسط مجلس اظهار داشت: این طرح یک فوریتی با هدف شاف سازی مصوبه قبلی مجلس درخصوص تعیین تکلیف مربیان پیش دبستانی تصویب شد.

وی افزود:‌ در قانون قبلی، مربیان پیش دبستانی که رشته آنها مرتبط نبود، نمی‌توانستند به صورت حق‌التدریس در آموزش‌وپرورش جذب شوند اما طبق این طرح یک فوریتی مربیانی که رشته تحصیلی آنها مرتبط نیست می‌توانند در بخش پرورشی، مشاوره، کارگاه‌ها و مربی بهداشت به صورت حق‌التدریس در آموزش و پرورش جذب شوند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش در بخش پرورشی به شدت نیازمند نیرو است، گفت:‌ مسئولان آموزش‌وپرورش به همان میزان که نگران آموزش هستند بابت پرورش دانش‌آموزان نیز حساس باشند. آموزش‌وپرورش بر این باور است که اگر صرفاً ریاضی یا فیزیک به دانش‌آموزان آموزش دهد وظایف خود را انجام داده است در حالیکه به همان میزان باید به مباحث پرورشی توجه کرد.

کوچکی نژاد ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی در میان دانش‌آموزان افزایش یافته و کار تربیتی و پرورشی در مدارس ضروری است در حالیکه نگاه آموزش‌وپرورش به این حوزه صحیح نیست و عمدتاً نگرش آموزشی دارند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش می‌تواند از مربیان پیش دبستانی که رشته آنها برای با تدریس در کلاس درس متناسب نیست در سایر حوزه‌ها استفاده کند، گفت:‌ به عنوان مثال از فردی که دارای لیسانس روانشناسی است می‌توان در بخش مشاوره بهره برد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مراسم تجلیل از مربیان پرورشی و مشاوران شهرستان برخوار