سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیام تاریخی قیام دختر پیامبر(ص) را چراغ راه خود قرار دهیم


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی روز یکشنبه در اجتماع عزاداران فاطمی کرج که در میدان شهدای این شهرستان برگزار شد، افزود: شور و هیجان فاطمی لازم است که با ابعاد وجودی آن حضرت عجین شود و از دریای معارف اهل بیت (ع) هم جرعه ای نوشیده شود.
وی به بررسی زندگی صدیقه طاهره (س) و ابعاد وجودی آن حضرت پرداخت و اظهار داشت: از هر منظر و بعدی که به ابعاد وجودی ایشان نگاه کنیم با یک مجموعه ای از معارف آشنا می شویم و برخورد می کنیم.
وی، بعد اخلاقی، اجتماعی، فکری، عقیده ای، عمق مسائل عبادی و ... را از این ابعاد برشمرد و گفت: هر کدام از این ابعاد دارای ویژگی هایی است که در صدیقه طاهره (س) موجود است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز به دلیل برگزاری این عزاداری ها در اقصی نقاط کشور اشاره کرد که دارای پیام هایی است و افزود: یکی از این پیام ها که امروز در ایران اسلامی جاری می شود بیان می کند که چگونه امیرالمومنان خانه نشین شد و دختر پیغمبر به عنوان دفاع از عرصه های ولایت و امامت قیام کرد و پیش رفت تا به شهادت رسید.
وی گفت: از روز اول استقرار اسلام، دشمنان اسلام پی بردند که دینی مستقر شده که فقط با معنویت کار نارد بلکه برای اداره جامعه، حکومت، مدیریت سیاسی و اجتماعی جامعه برنامه دارد.
وی ادامه داد: پس از استقرار اسلام، دشمنی ها شروع شد و یکی از شعارهای اصلی از اولین روز جدائی دین از سیاست بود و این شعار از همان روز شروع و توسعه یافت که دو گروه دغل بازان و سیاست بازارن و سیاسی کارانی که وابسته به دستگاه های قدرت و ثروت بودند و دیگری انسان های تسبیح به دست و عافیت نگر و عابدچهره و تظاهر کار بودند.
امام جمعه کرج با اشاره به اینکه این دو گروه با هم دستی هم به جان دین افتادند، افزود: سیاسیون هواپرست و دنیا طلب برای اینکه سلطه سیاسی خود را توسعه دهند و حاکمیت فکری و فرهنگی خود را نشان دهند، در مقابله با دین با اقدام به مذهب تراشی قیام کردند که انحراف دین را بین مردم توسعه دادند و اسم آن را قرائت جدید از دین گذاشتند.
وی تصریح کرد: اسلام آمریکائی و اسلام مسیحیت نوعی از این انحراف از دین در موقعیت کنونی است که در شیعه، بهائیت را و در سنی ها، وهابیت را به عنوان مذهب درست کردند که آفات آن را اکنون نیز می بینیم.
نماینده ولی فقیه در استان البرز به فعالیت سیاست بازان برای نابودی دین اشاره کرد و گفت: آن ها برای انحراف دین و خام کردن بندگان خدا از هیچ نقشه و تزویری فروگذار نکردند و حضرت علی (ع) را که می گفتند با تقواترین، عابدترین و زاهدترین افراد است و در بحث قضا از همه بالاتر است به گونه ای برخورد کردند که حتی جواب سلام او را نمی دادند.
وی افزود: عده ای سیاست باز با عده ای عافیت طلب تلاش کردند بنیان های دینی و اعتقادی مردم را از بین ببرند و عده ای نه تنها دفاع نکردند بلکه صحنه را خالی کردند و ادله برای عدم دفاع خود داشتند ولی زهرا (س) در مقابل خانه ی آن ها رفت و به آن ها تذکر داد که چند ماهی از فوت پیامبر (ص) و عقد غدیر نگذشته که گفتند ما یک رای داشتیم و آن را به دیگری دادیم.
نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان داشت: آن ها دلیل خود را جوانی حضرت علی (ع) و زیادی بذله گو و خندان بودن ایشان می گفتند و بهانه های مختلفی برای خالی کردن پشت ولی مومنان داشتند.
وی، حرکت صدیقه طاهره (س) و حرکت فرزندش در سال 61 هجری قمری که به دشت کربلا ختم شد را نشان دهنده جلوگیری از مسیر انحراف عنوان کرد.
وی به خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد که بعضی ها آن را به اسم دنیاطلبی حضرت عنوان کرده اندو افزود: این خطبه به اسم فدک شروع شد که باعث شد دشمنان انحراف در ذهن افراد به وجود آورند در حالیکه خداوند آن را به عنوان پشتوانه مالی حاکمیت اسلامی که به دست امام (ع) اداره شود، قرار داد.
وی تصریح کرد: ولی دشمنان با بررسی عقبه آن فهمیدند اگر فدک به دست علی (ع) بیفتد می خواهد امور سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را اداره کند لذا قصه فدک را پیاده کردند و غفلت مردم و گوش نکردن به فریاد مصلحان مسیر را کشید تا به کربلا رسید.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی به قرائت مداوم زیارت عاشورا تاکید کرد و گفت: اهل بیت (ع) تاکید دارند که زیارت عاشورا را مرتب بخوانید زیرا فرازهائی در این زیارت پرفیض وجود دارد که انسان های پستی را لعن می کند که خود را دفاع کننده از اهل بیت (ع) نشان می دادند.
وی افزود: از این گونه افراد اکنون نیز وجود دارند و به گونه ای عمل می کنند که در مقام عمل بغض به گلوی ولی خدا می آورند تا آرزوی مرگ خود را داشته باشد.
وی بیان داشت: برای مبارزه با این گروه باید روش های کاری آن ها را فهمید و راه مبارزه با این فکر و انحراف که تا زمان حضرت حجت (عج) ادامه دارد را نیز باید به درستی درک کرد.
اجتماع عزاداران فاطمی امروز در 11 نقطه استان البرز برگزار می شود.ک/2
6156/1535

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
چگونه بازی در وبلاگ قرار دهیم