سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



مزاحمت‌های تلفنی مردی را ت&#


سلامت نیوز: مرد جوان وقتی گوشی خراب همسرش را فروخت به دردسر بزرگی افتاد که او را تا مرز قتل یک مرد پیش برد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری، این مرد هرگز تصور نمی‌كرد فردی با خرید گوشی، اطلاعات آن را بازیابی كرده و مزاحم تلفنی همسرش شود.

چند روز پیش زوج جوانی به اداره پلیس فتای مشهد رفتند و از یك مزاحم تلفنی شكایت كردند. مرد جوان گفت: مدتی است كه مردی به‌شدت مزاحم همسرم می‌شود. او اطلاعات زیادی درباره زندگی ما دارد و خودش را یكی از اقوام دور همسرم معرفی می‌كند. او مدعی است كه بدنساز است و هر دختری او را ببیند عاشقش می‌شود و چندین بار به جای همسرم با او از طریق تلگرام چت كردم و خواستم كه دست از مزاحمت‌هایش بردارد اما او دست بردار نیست.

این مرد حتی فیلم‌ها و عكس‌های خصوصی ما را در اختیار دارد. او می‌داند كه اعضای خانواده همسرم در خارج از كشور زندگی می‌كنند و با مزاحمت‌هایش زندگی من و همسرم را به خطر انداخته و دردسر بزرگی برای ما درست كرده است تا جایی كه چند روز پیش، وقتی داشتم با او چت می‌كردم و از او می‌خواستم كه دست از سر ما بردارد، جملاتی نوشت كه عصبانی‌ام كرد و نقشه كشیدم وی را به قتل برسانم و حتی با او قرار هم گذاشتم اما در آخرین لحظه تصمیمم عوض شد و باخودم گفتم بهتر است از پلیس فتا كمك بگیرم.

با شكایت زوج جوان تحقیقات ماموران برای شناسایی مزاحم سمج شروع شد. طولی نكشید كه ماموران موفق شدند در بررسی‌های تخصصی این مرد را شناسایی و دستگیر كنند. او با اعتراف به ایجاد مزاحمت برای زن جوان گفت: مدتی پیش یك گوشی تلفن همراه دست‌دوم خریدم و وقتی داشتم حافظه آن را ریكاوری می‌كردم با شماره‌تلفن‌ها و تعداد زیادی عكس و فیلم كاملا خصوصی روبه‌رو شدم. می‌دانستم كه گوشی متعلق به یك زن بوده است و پس از آن تصمیم گرفتم با او تماس بگیرم و با این ادعا كه از اقوام دورش هستم، با او قرار ملاقات بگذارم و فریبش دهم اما هرگز تصور نمی‌كردم كه او شكایت كند و گیر بیفتم.

سرهنگ جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی با بیان این خبر گفت: پس از اعترافات متهم مشخص شد كه شاكی مدتی قبل گوشی همسرش را كه خراب شده بود به مغازه‌ای برده بود تا بفروشد. صاحب مغازه هم با این ادعا كه فقط ال‌سی‌دی گوشی سالم است آن را به قیمت 70هزار تومان خریده بود اما پس از آن گوشی را تعمیر كرده و به‌عنوان گوشی دست‌دوم، به قیمت 600هزار تومان به متهم فروخته بود.

متهم نیز پس از ریكاوری حافظه گوشی توانسته بود به اطلاعات خصوصی شاكی دست پیدا كرده و مزاحمت‌هایش را آغاز كند. وی به شهروندان توصیه كرد: هنگام فروش گوشی خود، حتما به مراكز معتبر بروید و مطمئن شوید كه حافظه آن فلش و كاملا پاك شده است. هرگز گوشی را با حافظه جانبی آن نفروشید. به‌خاطر داشته باشید كه گوشی محل امنی برای ذخیره اطلاعات نیست و حتما پس از تهیه فیلم و عكس با گوشی، آن را از حافظه به هارد رایانه شخصی‌تان منتقل كنید. وی همچنین به فروشندگان گوشی‌های دست‌دوم توصیه كرد هنگام فروش گوشی از خالی بودن حافظه آن مطمئن شوند چرا كه ممكن است عواقب حقوقی چنین اتفاقاتی دامن آنها را هم بگیرد.


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟