گذشت شاکی دره‌شهری از دیه فرزندش


دادستان شهرستان دره‌شهر گفت: در یک اقدام خداپسندانه مرد دره‌شهری از یک میلیارد 650 میلیونی ریالی فرزندش گذشت.

«علی ادبی فیروزجاهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: آذرماه امسال به‌علت بی‌احتیاطی راننده یک دستگاه کامیون باعث مرگ مرحوم «یاسر قلی‌‎وند» جوان دره‌شهری شد که پلیس پس از طی مراحل تحقیقاتی و قضایی بی‌احتیاطی راننده کامیون را دلیل این حادثه اعلام کرد و بنا بر رأی دادگاه وی موظف به پرداخت دیه به خانواده قربانی شد.

وی بابیان این‌که با توجه به بیمه نبودن کامیون پس از وساطت جمعی از بزرگان، سادات و ریش‌سفیدان و به احترام ماه ربیع‌الاول پدر این جوان از دریافت کل دیه 165 میلیون تومانی خود گذشت کرد، افزود: مردانگی و گذشت از خصائص مردم این شهرستان بوده و این‌گونه رفتارها به جامعه آرامش می‌بخشد.

فیروز جاهی خاطرنشان کرد: اشخاص باید توجه داشته باشند از رانندگی با وسایل فاقد بیمه خودداری کنند و پیش از رانندگی نسبت به بیمه کامل وسیله نقلیه خود اقدام کنند.

«مریدعلی قلی‌وند» پدر قربانی نیز به ایسنا، گفت: هدف از این کار را رضای خدا و ترویج فرهنگ بخشش بوده است که امیدوارم به‌حق پیامبر اسلام ثواب این کار در آن دنیا نصیب فرزندم شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که بنده کارگری ساده و کم‌درآمد هستم می‌توانستم با گرفتن این مبلغ مشکلات زندگی‌ام را برطرف کنم اما با توجه به ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) تأسی از بخشش و رافت ایشان از دریافت دیه آنان گذشتم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
گفتگو با مادری که به خاطر فرزندش از همه چیز گذشت