علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



حس بویایی موش‌ها چطور آنها را قهرمان مین‌یابی می‌کند؟/فیلم کشف مین در کامبوج


دانش > طبیعت - پرس‌تی‌وی نوشت: کشور کامبوج که مملو از میادین مین است در اقدامی مبتکرانه از موش‌ها برای یافتن مین استفاده می‌کند. این موش‌ها بسیار بزرگ هستند و به آنها آموزش داده شده تا مین‌ها را بو کشیده، ردیابی کرده و به مامورین خنثی سازی اطلاع دهند.

لطفا منتظر بمانید...

این حیوانات باهوش که شامۀ بسیار قوی نیز دارند، پیش از این نیز برای یافتن سلاح‌های جاسازی شده مورد استفاده قرار می‌گرفتند. این موش‌ها می‌توانند طی 20 تا 25 دقیقه، زمینی به مساحت 200 مترمربع را جستجو کرده و مین ها را پیدا کنند.

از زمان وقوع جنگ داخلی، میادین مین بسیاری در کامبوج به جا مانده‌ است.

جنگ داخلی کامبوج بین سالهای 1970 تا 1975 میلادی میان نیروهای دولتی کامبوج و خِمِرهای سرخ روی داد که به پیروزی خمرها و سرنگونی حکومت مرکزی انجامید.

خمرها از سال 1975 تا 1979 بر این کشور حکومت کردند. روش حکومتی آنها طوری بود که در این سال‌ها منجر به نسل‌کشی و قتل‌عام 1.7 میلیون نفر شد که ۲۱درصد کل جمعیت کامبوج را تشکیل می‌داد. گفته می شود در این کشور شش میلیون مین خنثی نشده وجود دارد.

5454

دانلود


ویدیو مرتبط :
کلیپ میکس زیبااز زوج مین مین لی مین هو و پارک مین یانگ