سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پيشخوان/ «چکمه» وارد کتابفروشي‌ها شد


مهر/ مجموعه داستان «چکمه» نوشته واسيلي شوکشين به تازگي با ترجمه افشين جعفري توسط نشر افراز منتشر و راهي بازار نشر شده است.

واسيلي شوکشين بيشتر درباره‌ روستا مي‌نوشت و در اين‌باره آگاهي خاصي داشت. نخستين داستان شوکشين در سال ۱۹۵۹ منتشر شد. واسيلي شوکشين قبل از نوشتن داستان، در حوزه‌ سينما فعاليت داشت و در چندين فيلم ايفاي نقش کرده بود. ازجمله بخاري‌ها و نيمکت‌ها، آن توت‌هاي جنگلي قرمز و... همچنين کارگرداني فيلم‌هاي مردم عجيب و آن توت‌هاي جنگلي قرمز، مکتب خلاقانه‌ شوکشين را در سينماي اتحاد شوروي تثبيت کرد.

مضمون داستان‌هاي کتاب «چکمه» حول مسائل روستا مي‌گردد و در بعضي مواقع تقابل دو فضاي شهري و روستايي با وضوح هرچه تمام‌تر به‌نمايش درآمده است. شوکشين از ابتدا مشکلات روستا را مسائلي ملّي و حتا بشري مي‌دانست. جهان‌بيني او بر برتري روستا به شهر استوار نيست، بلکه بر برتري ارزش‌هاي انساني بر بي‌فرهنگي تأکيد دارد.

در بخشي از اين کتاب مي‌خوانيم:
کلاوديا گفت: «آخ، اين هم شد پا! تو زندگي يه بار بخت بهم رو کرد، اونم اندازه نشد! اي‌واي، اي‌واي!»

سرگئي بار ديگر احساسي از درد، تأسف و عشق را تجربه کرد که تاحدودي ناديده گرفته شده بود. دستش را بر روي شانه‌ همسرش گذاشت، گويي چکمه‌ها را لمس مي‌کند. کلاوديا به او نگاه کرد. به يکديگر چشم دوختند. کلاوديا خنده خجالت‌آميزي کرد و سرش را مانند دوران جواني با حالتي شيطنت‌آميز و مردانه اما با غرور و عزت‌نفس تکان داد.»

«چکمه» با ۱۸۴ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قيمت ۱۳۰ هزار ريال منتشر شده است.


ویدیو مرتبط :
خیابان شهید بهشتی گرگان - لطفا با چکمه وارد شوید !