سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



راه های افزایش مسئولیت پذیری در کودکان -آکا


,[categoriy]

راه های افزایش مسئولیت پذیری در کودکان -آکاراه های افزایش مسئولیت پذیری در کودکان -آکا

آکاایران: راه های افزایش مسئولیت پذیری در کودکان

آکاایران:  

آیا می خواهید مطمئن شوید که کودکانتان مسئولیت پذیر تربیت می شوند ؟ پس به اقدامات خود در رفتارهای هر روزتان توجه کنید . این کار آسانتر از این است که در پایان هر روز تمام اسباب بازی هایی که باعث می شود منزلتان شبیه به مهدکودک شود را جمع آوری کنید .

به گزارش آکاایران: انگیزه دهی به کودکان کوچک یعنی اینکه به آنها بیاموزید که اسباب بازی های دور خود را جمع کنند , به ویژه هنگامی که شما باید ظروف شام را تمیز کنید و آنها را برای رفتن به تختخواب آماده کنید سپس به انجام تمام کارهایی بپردازید که در طول روز نتوانستید آنهارا به اتمام برسانید . وقتی که اختیار بیش از حد به کودکتان می دهید ، در واقع اول برای شما و بعد برای آنها هزینه به همراه دارد .

از کودکی شروع کنید :

دکتر جن برمن می گوید که آموزش از 3سال اول زندگی کودک شروع میشود . او پیشنهاد می دهد اگر کودکتان خودش قادر به انجام کاریست به جای اینکه آن کار را برای او انجام دهید او را در انجام کارش راهنمایی وهدایت کنید . ساده به نظر می رسد درست است؟

صبر کنید و به این فکر کنید که ما اغلب چطور فقط بشقاب را از میز برمی داریم و در سینک می گذاریم زیرا فکر می کنیم این کارمان زمان بسیار کمتری طول می کشد .

در عوض به کودک نوپای خود بگویید که اگر ظرف خود را از روی میز بردارد و در سینک بگذارد چقدر به مادرش کمک می کند و یا کارهایی دیگری که می تواند انجام دهد .

نه تنها بعد از این او خودش را تمیز و مرتب می کند بلکه او از این کمک احساس خوبی خواهد کرد.

فرصت انتخاب:

اگر کودک نوپا یا پیش دبستانیتان در گفتن نه بسیار مصر است از او بپرسید که آیا دوست دارد در جمع کردن اسباب بازی هایش به مادرش کمک کند ؟ احتمالا برای رفتن چندان مشتاق نیست . بله ! در عوض دکتر برمن به شما پیشنهاد می کند که به او قدرت انتخاب دهید :

“دوست داری اسباب بازی هایت را پشت در اتاقت بگذاری یا می خواهی بلوکهای خانه سازیت را مرتب کنی ؟”

دکتر برمن می گوید که انتخاب به کودکانتان قدرت می دهد و این مهم است که به آنها تا حد امکان قدرت بدهید .

کارکردن بر روی رفتار :

آیا اهمیت رفتارها قابل چشم پوشی است؟ دکتر برمن والدینی را بخاطر می آورد که رفتار آنها مسئولیت پذیری قوی را شکل می دهد که بچه ها از این رفتارها تقلید می کنند و یاد می گیرند .

تسلیم نشوید !!

از کودکی کودکانتان را مسئولیت پذیر کنید تا این حس در بزرگی بیشتر شود . فراموش نکنید که مسئولیت را در طول دوران کودکی و نوجوانی فرزندانتان به آنها القا کنید که یک پایه و اساس خوب یک عمر دوام خواهد داشت .


ویدیو مرتبط :
مسئولیت پذیری در کودکان