سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دیدار بشار اسد و همسرش با مجروحان ارتش سوریه+تصاویر


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و همسرش، اسماء اسد میزبان جمعی از مجروحان ارتش سوریه و مادران آنها به مناسبت گذشت یک سال از آغاز اجرای برنامه موسوم به جریح الوطن(مجروح وطن) و همچنین روز مادر بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)،بشار اسد در این نشست خطاب به مجروحان و مادرانشان گفت : ما واقعا از حضور شما خرسند و خوشبختیم، به یکایک شما چه قهرمانان یا مادران یا همسران و یا خواهران خیر مقدم عرض می‌کنیم.. همه شما به ما قدرت و توان زیادی بخشیدید، ما همواره چنین قدرتی را از شما قهرمانان و از روحیه و ایستادگی شما دریافت می‌کنیم، ما واقعا خوشحال هستیم که شما  توانستیم نزد ما بیایید، در عین حال ما این مسئله را ارج می‌نهیم، زیرا می‌دانیم که آمدن شما از مناطق دوردست چه در زمینه رنج شخصی و چه در زمینه وضع امنیتی با چه دشواری‌هایی همراه بوده است.

وی افزود : روز مادر روز خانواده است که مادر در سطح خانواده‌ها تجلیل و تکریم می‌شود،‌ولی پس از حوادثی که سوریه با آن روبروشده و جنگ تروریستی که از پنج سال پیش آغاز شده، بسیاری از مفاهیم برای ما تغییر کرده و امروز به شکل دیگری اعیاد خود را جشن می‌گیریم، به این معنا که اعیادی برای قهرمانی، شجاعت، فداکاری و جانفشانی تبدیل شده است.

رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد: قهرمانی به شکل اساسی با محیطی مرتبط است که انسان در آن زندگی می‌کند، با میهن، جامعه و خانواده‌اش  ارتباط دارد، مادران سوری که فرزندانشان را بر دوستی به میهن تربیت کردند و فداکاری را به آنها آموختند، منبع اساسی قهرمانی هستند.

اسد خاطر نشان کرد : تکریم و تقدیر از خانواده‌های شهدا  است که قهرمانی‌هایشان برای نسل‌های آینده روایت شود، همانطور که ارزش مجروحان هم این است که قصه‌های قهرمانی را خودشان روایت کنند، زیرا آنها شاهدان و الگوهای زنده‌ای هستند که در جامعه زندگی می‌کنند و باید الگوی نسل‌های آینده باشند.

رئیس جمهوری سوریه خطاب به مجروحان و خانواده‌هایشان گفت : شما  الگوی ما هستید و میهن‌دوستی، فداکاری و اخلاق ملی به تمام معنا را از شما یاد می‌گیریم، این اهتمام به تمام کسانی که جانفشانی و ایثار کرده‌اند، چه رزمنده یا کسانی که در کنارشان هستند، تنها یک وظیفه و یک حالت انسانی نیست، بلکه  اهتمام وتوجه به میهن است، زیرا منطقی نیست که میهن را دوست داشته ابشیم، ولی کسانی را که از میهن دفاع می‌کنند، دوست نداشته باشیم.

وی افزود: ما شرایط اغلب شما را درک می‌کنیم، قبل و بعد از مجروحیت یا شهادت، شرایط برخی خانواده‌ها از نظر ماید دشوار بود، با این حال برای دفاع از میهن به پا خاستند، بسیاری از سوری‌ها بنا به دلایلی نتوانستند برای دفاع از میهنشان سلاح به دست بگیرند، ولی آنها با کمک‌های خود در طرح‌های خانواده‌های شهدا و مجروحان، دولت را کمک کردند.

رئیس جمهوری سوریه با تاکید بر تلاش برای بهبود اوضاع خانواده‌های شهدا و مجروحان و حفظ کرامت آنها و رفع نیازهایشان گفت: بعد بهداشتی بر مرحله آماده‌سازی مجروحان برای بازگشت موثر به خانواده‌هایشان و جامعه به گونه‌ای متمرکز است که نیازمند کمک کسی نباشند.

وی افزود: تنها چیزی که با جانفشانی‌ها و فداکاری‌ها چه با جان یا سلامتی یا نقص عضو برابری می‌کند، فقط سلامت و امنیت وطن است و هنگامی که امن و سالم باشد، معتقدم هر یک از مجروحان خواهند گفت احساس می‌کنم که دستان و پاهایم، چشمانم و سلامتی‌ام بازگشته است، این مسئله بر هر خانواده شهید هم صدق می‌کند که این احساس را وقتی امنیت به میهن برگردد، احساس خواهد کرد که خون فرزندانشان، امنیت را به میهن بازگردانده و فرزندانشان مجددا بازگشته اند.

رئیس جمهوری سوریه خطاب به مادران مجروحان سوری گفت : تا زمانی که مادرانی چون شما این قهرمانان را تربیت می‌کنند، سوریه مشکلی نخواهد داشت.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
آهنگ پیروزی برای ارتش سوریه و بشار اسد