سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خواص ذرت/ اگر ناخنهایتان خیلی زود می شکند بلال بخورید!


اگر ناخنهایتان زود می شکند بلال بخورید!/ خواص ذرت

بلال یا ذرت گیاهی بومی آمریكای مركزی و مكزیك است كه تا قبل از كشف قاره‌ی آمریكا ساكنان دنیای قدیم با آن آشنایی نداشتند. اما با كشف قاره‌ی آمریكا این غله به سرعت به یكی از پرطرف‌دارترین غلات جهان تبدیل شد، به طوری كه پس از حدود 500 سال، ذرت بعد از گندم، برنج و جو به چهارمین غله‌ی پرمصرف دنیا تبدیل شده است. ایالات متحده آمریكا با تولید سالانه بیش از 330 میلیون تن در سال بزرگ‌ترین تولید كننده ذرت است. ذرت تنها یك گونه دارد اما تنوع بسیاری در زمینه رنگ، سفتی، نرمی و مقدار قند و نشاسته موجود در آن وجود دارد. انواع مختلف ذرت برای تغذیه دام، تهیه‌ی آرد، ذرت بوداده و تغذیه انسان متفاوت است. معروف‌ترین ذرت‌ها عبارتند از:

ذرت دندان اسبی، ذرت بلوری، ذرت آردی، ذرت پاپ‌كورن، ذرت غلاف‌دار، ذرت مومی و ذرت شیرین.
مواد مغذی در 100 گرم ذرت
انرژی 350 كالری
آب 13 گرم
پروتئین 9 گرم
چربی 4 گرم
كلسیم 22 میلی‌گرم
آهن 2 میلی‌گرم
پتاسیم 285 میلی‌گرم
فسفر 265 میلی‌گرم
كلسترول 0

خواص ذرت:
ـ مصرف مداوم ذرت، از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌كند. ذرت به علت دارا بودن كلسیم، آهن و فسفر از ریزش مو و شكسته شدن و گوشه كردن ناخن‌ها جلوگیری می‌كند.
ـ در پیشگیری از انواع سرطان بسیار مفید است.
ـ كلسترول خون را پایین می‌آورد.
ـ در درمان ناراحتی‌های مزمن دستگاه گوارش مفید است.

آرد ذرت:
از آرد كردن دانه‌ی سفید یا زرد ذرت به دست می‌آید و در صورتی كه پوست و مغز آن از هم جدا نشده باشد(آرد كامل)، روغن درون مغز به سرعت فاسد می‌شود و مدت زیادی نمی‌توان آن را نگهداری كرد.

نکاتی در رابطه با کنسرو ذرت
دانه‌های ذرت شیرین موجود در صد گرم کنسرو ذرت، 86 کالری انرژی دارند و در حقیقت به نسبت سایر منابع کربوهیدراتی از انرژی بیشتری تشکیل شده‌اند. ذرت به صورت کنسروی سرشار از سدیم و شکر می‌باشد و مصرف مداوم آن برای سلامتی مضر است.
در هر فنجان ذرت، 545 میلی‌گرم سدیم وجود دارد. این مقدار سدیم، منجر به افزایش حساسیت به سدیم و افزایش فشارخون می‌شود. لازم به ذکر است که افراد عادی حداکثر 2300 میلی‌گرم در طی روز مجاز به مصرف سدیم می‌باشند. ولی اگر شما دارای فشارخون بالا، دیابت یا بیماری مزمن کلیوی باشید حداکثر 1500 میلی‌گرم در طی روز مجاز به مصرف سدیم هستید که در این صورت یک رژیم عادی، سدیم مجاز روزانه‌تان را تامین می‌کند و شما مجاز به مصرف هیچ مقدار نمک در غذاها نمی‌باشید و باید از تمام غذاهای کنسروی، شورها و ترشی‌ها اجتناب نمایید.

عوارض مصرف بیش از حد شربت ذرت
از هیدرولیز نشاسته ذرت، شربت ذرت سرشار از فروکتوز به دست می‌آید و یکی از فرآورده‌های ذرت است که به عنوان شیرین‌کننده در انواع شربت‌ها، کمپوت‌ها، مرباها و ... به صورت بسیار گسترده استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که مصرف مداوم آن نامناسب می‌باشد و ریسک ابتلا به بیماری‌های متعدد مانند چاقی، دیابت، چربی خون، بیماری‌های قلبی عروقی، سندرم متابولیک و ... را افزایش می‌دهد.

نحوه پخت
ذرت را به اشکال بسیار متفاوتی مانند کبابی کردن، استفاده از ماکرویو، پختن در آب جوش (آب پز کردن)، بخار پز کردن، تهیه پاپ کورن و ... می‌توان طبخ کرد. البته بهترین روش برای پخت ذرت بخار پز کردن است که هم طعم متفاوتی دارد هم بسیاری از مواد مغذی آن حفظ می‌شود. بعد از پختن ذرت می‌توانید به آن مقداری نمک، فلفل و کمی کره بیفزایید. نکته قابل‌ذکر در تهیه ذرت این است که نباید در حین پخت به آن نمک اضافه کنید، همچنین آن را بیش از اندازه روی حرارت قرار ندهید زیرا هم طعم خود را از دست می‌دهد و هم بسیار سفت و غیرقابل‌هضم می‌شود. 15-20 دقیقه زمان برای پخت آن کافی می‌باشد. ذرت‌ها را بعد از دانه دانه کردن و پختن، می‌توانید در انواع غذاها مانند پاستا، ماکارونی، پیتزا، سوپ، سالاد و ... و نیز به همراه انواع ساندویچ‌ها یا مخلوط با برنج استفاده نمایید.

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید...

لطفاً روی بخش مورد نظر کلیک کنید...

 دنیای زنانه، آشپزی، نوزاد و کودک، ناباروری، بارداری، زایمان، تغذیه و پرسش و پاسخ 

تعداد بازدید : 1

نظرات كاربران : نام : ایمیل : متن نظر : *لطفاً نظر خود را وارد نمائید متن بالا را وارد نمایید* 


ویدیو مرتبط :
ذرت اسمارتیز -ذرت رنگی پاپ کروم رنگی(بلال]