علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



ایران در جمع پیشتازان پیوند مغز استخوان دنیا قرار دارد


اردشیر قوام زاده روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی استان زنجان افزود: این آمار چشمگیر، افزون بر پیوند ایران به بانك جهانی سلول های بنیادی مغز استخوان، است.
وی اظهار كرد: 25 سال از اولین پیوند مغز استخوان و هزاران پیوند موفق در كشور می گذرد و مسئولان كشور باید بیش از گذشته به دستاوردهای علمی و پیوندهای مغز استخوان موفقِ انجام شده افتخار كنند.
رئیس بخش خون و هماتولوژی بیمارستان دكتر شریعتی تهران ادامه داد: هم اكنون 68 درصد افراد پیوند مغز استخوان به حیات خود ادامه می دهند و درمان آنها نیز به لحاظ اقتصادی در مقایسه با سرطان مشكلات كمتری دارند.
قوام زاده افزود: از زمان راه اندازی فوق تخصص رشته تخصصی خون و سرطان در سال 62 تاكنون در كشور نزدیك به 252 نفر در این رشته تحصیل كرده اند كه نزدیك به 240 نفر از آنان در بیمارستان دكتر شریعتی آموزش های لازم را فرا گرفته اند.
وی ابراز كرد: هم اكنون در همه استان ها متخصصان خون و سرطان كه افرادی بسیار توانا و مورد تایید هستند، نسبت به درمان بیماران اقدام می كنند.
وی رعایت اخلاق مداری را از مولفه های مهم در موفقیت در امر درمان عنوان و خاطرنشان كرد: درمان بیماران فقط با هدف ثروت اندوزی اشتباه است چرا كه رضایت درونی را به دنبال ندارد.
دكتر اردشیر قوام زاده، فوق تخصص خون و سرطان و برنده این جایزه، نخستین دانشمندی است كه در ایران، پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز از راه پیوند مغز استخوان و پیوند از طریق خون محیطی را به انجام رسانده است.
وی جایزه 'برترین محقق جهان در زمینه سرطان و بیماری‌های خونی' كمیته مطالعات بین‌المللی مركز تحقیق بین‌المللی خون و پیوند مغز استخوان آمریكا را دوم فوریه 2012 طی گردهمایی ادواری دریافت كرده است.
6085/7320/1772

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
Bone marrow transplantation.پیوند مغز استخوان