اولین خودروی «آلفارومئو 4C» توسط آلفا موتور پلاک شد


بانک اطلاعات خودرو/ نمونه کانسپت آلفارومئو 4c در مارچ 2011 در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شد و پس از آن در نمایشگاه خودروی فرانکفورت به نمایش درآمد این مدل کانسپت احیاگر یکی از مدلهای افسانه ایی آلفارومئو یعنی 8C Competizone است
رونمایی از نسخه آماده عرضه به بازار 4C در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سال 2013 میلادی صورت پذیرفت آلفارومئو 4C مجهز به یک موتور1750 سی سی 4سیلندر قدرتمند توربو GDIاست که قادر به تولید 237 اسب بخار در دور موتور 6000 دور در دقیقه میباشد . این موتور قدرتمند گشتاوری معادل با 350 نیوتن متر در دور موتور 2100 دور در دقیقه خروجی دارد که موجب شده برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت تنها 4.5 ثانیه زمان لازم باشد جعبه دنده 4C از نوع شش سرعته دوکلاچه TCT است .

شاسی آلفارومئو 4C از جنس فیبر کربن بوده که سبب شده تنها 65 کیلوگرم وزن داشته باشد و بدنه خودرو از کامپوزیت SMC ساخته شده که 20 درصد سبکتر از استیل است .استفاده از فیبرکربن در ساخت شاسی و کامپوزیت SMC در ساخت بدنه موجب شده 4C تنها وزنی معادل 895 کیلوگرم داشته باشد و از آلفارومئو یک سوپر اسپورت افسانه ایی بسازد.
شرکت آلفاموتور نسخه Limited Edition، 4C را در دو رنگ سفید و قرمز و به تعداد محدود به بازار ایران عرضه نموده این نسخه از آلفارومئو 4C که تنها 1000 دستگاه از آن ساخته شده جز اولین 4سی های تولید شده در سایت تولید مودنا گروه فیات کرایسلر است .

شرکت آلفا موتور ،نماینده فروش و خدمات پس از فروش آلفارومئو در ایران امروز 4C را برای اولین بار در ایران پلاک نمود تا دوستداران این سوپر اسپورت ایتالیایی راندن این خودروی منحصربفرد را در خیابانهای ایران تجربه کنند.


ویدیو مرتبط :
تنها آلفارومئو 4C پلاک ملی ((ایران))RICH_KDS_TEHRAN