مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



جامعه اهل سنت اعدام شیخ نمر را محکوم می کند


به گزارش شیعه آنلاین، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان درخطبه های نماز جمعه این هفته مسجد مکی گفت: شیخ نمر یکی از علمای شیعه بود که مخصوصا پس از اینکه در عربستان به زندان افتاد طرفداران زیادی پیدا کرد.

وی در ادامه افزود: اعدام شیخ نمر نه تنها در جامعه شیعه تاثیراتی ایجاد و احساسات آنان را جریحه دارد کرد، بلکه مایه پریشانی و نگرانی اهل سنت نیز شده زیرا کشتن عالم اعم از شیعه - سنی و حتی مسیحی موجب جریحه دار شدن احساسات مردم می شود.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان به برخی واکنش ها به اعدام شیخ نمر اشاره کرد و افزود: اعدام شیخ نمر اعتراضات بخش بزرگی از جوامع را به دنبال داشت که به شهادت آن معترض بودند و جامعه اهل سنت نیز این عمل را محکوم می کند زیرا اگر فردی مشکلی دارد باید راهی غیر از کشتن که ملایم تر و با حکمت نزدیک است، اختیار شود.

مولوی اسماعیل زهی در ادامه به برخی اتفاقات داخل کشور در واکنش به اعدام شیخ نمر اشاره کرد و گفت: حمله به سفارتخانه و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد شایسته شان ملت ایران نبود، زیرا از لحاظ شرع- عرف و قوانین بین المللی تمام سفارتخانه ها و دیپلماتها باید در امنیت کامل قرار داشته باشند.

وی ادامه داد: البته هیچکدام از مسئولان به این حادثه راضی نبودند و موجب نگرانی آنان نیز شده که جا دارد مسئولان در اینگونه مسائل برنامه ریزی کنند تا به نظام جمهوری اسلامی ظلمی صورت نگیرد و جلوی وارد کردن نقصان به ملت توسط افراد تندرو در داخل و خارج کشور گرفته شود.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان در واکنش به قطع رابطه عربستان و ایران اظهارکرد: قطع رابطه عربستان و جمهوری اسلامی به نفع منطقه و مسلمانان نیست، بلکه برای جامعه اسلامی ضرر دارد. مولوی اسماعیل زهی ادامه داد: این دو کشور از موقعیت ویژه ای در منطقه برخورد هستند و از کشورهای مهم جهان اسلام به شمار می روند- می توانند مشکلات و اختلافات منطقه را حل کنند- لذا نباید تنش بین آنان تشدید شود.


ویدیو مرتبط :
اظهارات روحانی اهل سنت در خصوص شیخ نمر