سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آزمون تکمیل ظرفیت ورودی به دبیرستان‌های سمپاد تهران در سال تحصیلی جاری برگزار نمی‌شود


مسعود ثقفی سخنگوی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با اشاره به شیوه پذیرش دانش‌آموزان سمپاد در دوره دوم متوسطه اظهار داشت: ظرفیت دانش‌آموزان تهرانی در مدارس استعدادهای درخشان امسال 2453 نفر است که بر اساس سیاست مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان، این دسته از دانش‌آموزان بدون شرکت در آزمون به پایه دهم سمپاد منتقل خواهند شد.

ثقفی با بیان اینکه ظرفیت کنونی پذیرش دانش‌آموزان در پایه دهم سمپاد 2070 نفر است، خاطرنشان کرد: این بدان معناست که باید برای 384 نفر به جز ظرفیت اعلام شده، ایجاد ظرفیت کنیم تا تمام دانش‌آموزان پایه نهم سمپاد تهران در پایه دهم ثبت‌نام شوند.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه شرط ورود دانش‌آموزان پایه نهم به پایه دهم سمپاد، داشتن حداقل معدل 17 است، تصریح کرد: در حال حاضر تمامی دانش‌آموزان پایه نهم این شرط را دارند لذا برای ورودی به پایه دهم باید کمبود 384 ظرفیت را تأمین کنیم.

وی تاکید کرد: بنابراین برای ورودی دبیرستان‌های استعدادهای درخشان در سال تحصیلی 96-95 در پایه دهم شهر تهران آزمون برگزار نخواهیم کرد و چاره‌ای جز افزایش 384 ظرفیت نداریم.

ثقفی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری برای پذیرش دانش‌آموزان دیگر در دبیرستان‌های سمپاد نمی‌توانیم ظرفیت جدیدی ایجاد کنیم، گفت: امسال آزمون تکمیل ظرفیت جدیدی برای دیگر دانش‌آموزان برگزار نخواهیم کرد.

وی به برخی موسسات که حتی مجوزی از آموزش و پرورش ندارند، اظهار کرد: با توجه به اینکه آزمونی برای دبیرستان‌های سمپاد در تهران برگزار نخواهد شد لذا با ثبت‌نام دانش‌آموزان برای آماده کردن آنها در آزمون استعدادهای درخشان و برگزاری کلاس‌های مختلف برای قبولی آنها در این آزمون، بهداشت روانی دانش‌آموزان را به خطر نیندازید.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در پایان با اشاره به برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی در تهران، گفت: دانش‌‌آموزانی که احساس می‌کنند شرایط ادامه تحصیل و ‌آمادگی لازم جهت شرکت در آزمون مدارس نمونه دولتی را دارند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
آزمون پیشرفت تحصیلی در سال تحصیلی 93-92