سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بررسی گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد منطقه آزاد اروند در کمیسیون اقتصادی مجلس


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، مجلس شورای اسلامی در هفته جاری جلسه علنی دارد و کمیسیون‌های خاص و تخصصی مجلس نیز در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری جلسه خواهند داشت.

براساس دستورکار اعلام شده اعضای کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه جلسات خود را ادامه می‌دهند و تصویب آیین‌نامه داخلی کمیسیون و رسیدگی به کلیات لایحه برنامه ششم توسعه را با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و معاونین وی در دستورکار خواهند داشت.

همچنین اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی نیز در جلسه روز سه‌شنبه خود موضوع حمایت از تولید ملی در قراردادهای مشارکت خارجی در حوزه فولاد در شرایط پساتحریم را با حضور مسئولین ذی‌ربط بررسی خواهند کرد.

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در جلسات این هفته خود بررسی طرح تشکیل سازمان نوآوری، تجاری‌سازی و حمایت از فناوری‌های راهبردی را ادامه می‌دهند.

اعضای کمیسیون اجتماعی نیز علاوه بر بررسی تشکیل سازمان نوآوری، تجاری‌سازی وحمایت از فناوری‌های راهبردی، طرح استفساریه بند «ب» قانون اصلاح تبصره (2) ماده واحده قانون اجازه پرداخت وظیفه و مستمری وراث کارمندان مصوب 1338 و برقراری حقوق وظیفه در مورد فرزندان و نوادگان اناث مصوب 1363 و طرح الحاق یک تبصره به ماده (125) قانون مدیریت خدمات کشوری را بررسی خواهند کرد.

ادامه رسیدگی و بررسی گزارش ارائه‌شده از سوی هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد منطقه آزاد اروند در دستورکار جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قرار است در این هفته یک نفر از اعضای کمیسیون را جهت عضویت در کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا انتخاب کنند.

رسیدگی به لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قبرس به منظور اجتناب از أخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات های بردرآمد به انضمام تشریفات (پروتکل) الحاقی در دستورکار کمیسیون انرژی مجلس قرار دارد.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در هفته جاری لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه با حضور مسؤولین وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را بررسی می‌کنند.

همچنین اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور قرار است در این جلسات خود طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1/3/1375 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن را مورد رسیدگی قرار دهند.

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز رسیدگی به ادامه بررسی لایحه اساسنامه سازمان پست جمهوری اسلامی ایران، ارجاعی از صحن بر اساس اصل هشتاد و پنجم (85) قانون اساسی را در دستورکار داشته باشند.

بررسی آخرین وضعیت آمادگی دستگاه‌های دخیل در تأمین خدمات و ایمنی حمل و نقل در ایام نوروزی با دعوت از وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین نیروی انتظامی و جمعیت هلال احمر در دستورکار جلسات کمیسیون بهداشت و درمان مجلس قرار دارد.

اعضای کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس نیز علاوه بر بررسی طرح جرم سیاسی قرار است طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی و طرح اصلاح ماده (241) لایحه قانونی اصلاح  قسمتی از قانون تجارت را بررسی کنند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تحقیق و تفحص از منطقه آزاد اروند/دکتر دهدشتی 1394/02/30