آریا عظیمی‌نژاد: موسیقی «آبنبات چوبی» با فضای انتقادی – اجتماعی فیلم همخوان است


آریا عظیمی‌نژاد: موسیقی «آبنبات چوبی» با فضای انتقادی – اجتماعی فیلم همخوان استباشگاه خبرنگاران/ آریا عظیمی‌نژاد آهنگساز فیلم سینمایی « آبنبات چوبی» درباره فضای موسیقی این فیلم چنین گفت: در واقع این فیلم سینمایی مانند کارهای دیگر آقای فرح‌بخش، دارای ژانر انتقادی – اجتماعی و فضای ملتهب همراه با احساسات مقطعی است و این به نوعی تعریف موسیقایی این اثر هم است.
وی افزود: تعلیق در این اثر بسیار زیاد است که در اجرا، تدوین و فیلمنامه نیز وجود دارد که موسیقی هم به تبع آن به همین شکل عمل می‌کند.
عظیمی‌نژاد ادامه داد: در مرحله تدوین در جریان کار بودم و در همان زمان تم موسیقی آن را ساختم و بعد از اتمام تدوین بقیه کارها را برای روی آن انجام دادم و برای سکانس‌های مختلف موسیقی ساخته شد.
وی درباره نوازندگان این اثر نیز چنین گفت: شاخص‌ترین المان موسیقی ما در این فیلم سینمایی، صدای ویولن است که علی جعفری پویان زحمت آن را کشیده است.
آهنگساز سریال «او یک فرشته بود» در خصوص نحوه کار خود توضیح داد: به طور کلی من موسیقی شخصیت‌پردازانه کار نمی‌کنم که برای هر کسی سازی را اختصاص بدهم. شیوه کار من بدین گونه است که یک کلیت از موسیقی فضا و فرم را به وجود می‌آورم و آن را گسترش می‌دهم و تِمی را انتخاب می‌کنم که برای همه لحظات بتوان از آن بهره گرفت.
وی درباره تاثیر موسیقی در فیلم اظهار داشت: این موضوع به فرم فیلمنامه و میل کارگردان بستگی دارد. به طور مثال بعضی از کارها جنبه مستندگونه دارند که شاید موسیقی در آن کمرنگ‌تر باشد و بعضی دیگر از فیلم‌ها فرم دراماتیک دارند که موسیقی می‌تواند لحظات احساسی آن را دو چندان کند. پس این مربوط به تقاضای خود فیلمنامه است.


منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
گفتگو با آریا عظیمی نژاد در برنامه ساعت25