سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



افزایش شمار موارد میکروسفالی ناشی از ویروس زیکا در برزیل


افزایش شمار موارد میکروسفالی ناشی از ویروس زیکا در برزیلخبرگزاری صدا و سیما/ نخستین مورد انتقال زیکا از طریق تماس جنسی در آمریکا گزارش شد.

به گزارش رویترز از برازیلیا، شمار نوزادان برزیلی مبتلا به سندرم میکروسفالی، که علت آن ویروس زیکا تشخیص داده شده، به 4074 مورد رسید. همچنین محققان در تگزاس آمریکا اعلام کردند نخستین مورد انتقال ویروس زیکا از طریق تماس جنسی را تشخیص داده اند. مسئولان بخش سلامت دالاس،‌ این مطلب را به اطلاع مراکز کنترل و تشخیص بیماری های آمریکا، سی دی سی، رسانده اند. اصلاحات اقتصادی و مبارزه با ویروس زیکا اولویت های برزیل در سال 2016 است.

دیلما روسف رییس جمهور برزیل گفت دولت وی در سال 2016 تلاش می کند این کشور را از رکود خارج و با بیماری ویروس زیکا که همراه با افزایش موارد میکروسفالی است، مبارزه کند.

دولت برزیل به زنان باردار توصیه کرد به علت خطرات آلوده شدن به ویروس زیکا برای جنین، از رفتن به این کشور برای تماشای بازی های المپیک خودداری کنند. بازی های المپیک قرار است ماه اوت در ریو دو ژانیرو برگزار شود.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: خبرگزاری صدا و سیما


ویدیو مرتبط :
افزایش روز افزون شمار مسلمانان درکشور برزیل