خطیب جمعه تهران: کسانی را انتخاب کنید که قطب جدیدی در مقابل ولایت ایجاد نشود/ آنها الان آمده اند تا برخی مراکز را بگیرند


وی در بخش دیگری از سخنان خود 9 دی را از ایام الله و معجزه انقلاب توصیف کرد و گفت: انقلاب یک پدیده قرآنی و جلوه خدا بود

امام جمعه موقت تهران به مردم توصیه کرد در انتخابات پیش روی مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در انتخابشان دقت کنند تا خللی به امنیت کشور وارد نشود و قطب جدیدی مقابل ولایت ایجاد نشود.

به گزارش عصرایران به نقل از ایسنا حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار کرد: ببینید چه کسانی را باید انتخاب کنید که به امنیت کشور خللی وارد نشود و قطب جدیدی در مقابل ولایت ایجاد نشود. البته شورای نگهبان هم در این زمینه نقش دارد اما شورای نگهبان لازم است ولی کافی نیست و این بصیرت مردم را می طلبد. باید به گذشته‌شان نگاه کنید و ببینید چه کسانی چه کارهایی کردند و چه وعده هایی دادند و آیا به وعده هایشان عمل کرده‌اند یا خیر.

وی در بخش دیگری از سخنان خود 9 دی را از ایام الله و معجزه انقلاب توصیف کرد و گفت: انقلاب یک پدیده قرآنی و جلوه خدا بود اما متاسفانه برخی‌ها دل به غرب دادند و می خواستند اسلام ولایی و جمهوریت را زیر سوال ببرند. من با همه وجودم اعتقاد دارم که فتنه 88 به مراتب خطرناک تر از جنگ هشت ساله بود زیرا در فتنه 88 کسانی که سابقه‌ای در انقلاب داشتند و اعتماد مردم را در پرتوی امام (ره) جلب کرده بود این آتش را روشن کرده بودند و در آن می دمیدند و عده ای از مردم هم بصیرت نداشتند و فکر می کردند تقلبی در انتخابات صورت گرفته است و این ادعایی بود که آن‌ها می خواستند به محکمه نرفته مردم را به خیابان بکشانند.

صدیقی ادامه داد: کسانی که آن روز دست به این کارها زدند احساس تعهد نکردند و وجدان حفاظت از دستاوردهای انقلاب را نداشتند. مردم تهران هشت ماه آرامش نداشتند اما آن‌ها دست بردار نبودند و اگر چه ادعای ولایت فقیه داشتند اما در عمل ثابت کردند که این پایبندی را ندارند حتی زمانی که مخالفین کنار آن‌ها آمدند و به مقدسات جسارت کردند و یا زمانی که سفارت انگلیس میدان داری می کرد آن‌ها این موارد را محکوم نکردند. حتی داشتند روز قدس را منحرف می کردند و روزه‌خواری می کردند.

خطیب جمعه تهران اضافه کرد: عجب است که در این مدت آن‌ها اعلام پشیمانی و توبه نکردند و الان با تمام توان آمده اند تا برخی مراکز را بگیرند. اما 9 دی نشان داد که دست ولایت امام عصر (عج) هوای مردم و انقلابشان را دارد و مردم هم چشم فتنه را کور کردند و عزت انقلاب را به دنیا نشان دادند.

به گزارش ایسنا، صدیقی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: روز قیامت وقتی روسا، مسئولین و دانه درشت ها در محکمه عدل الهی حاضر می‌شوند از آن‌ها بازخواست می‌شود که چرا فاسد شدید و آن‌ها می‌گویند لازمه این همه اقتدار همین بود. اینجاست که حضرت سلیمان حجتی برای آن‌هاست که با وجود آن همه قدرت دست از پا خطا نکرده و لحظه‌ای از یاد خدا غافل نبود.

وی افزود: مسئولین عزیز و خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران که پست‌شان زیر پرچم ولایت مشروعیت پیدا کرده است باید بدانند که بیت المال مال خدا و رسول خداست و نمی‌توانند در آن دخل و تصرفی کنند. البته در این میان بعضی‌ها پست‌هایشان هم مشروع نیست و نور چشم بازی است. آن‌ها شایستگی مدرک و تجربه لازم را نداشته‌اند اما جزء یک جریان بودند و پست های مهم به آن‌ها داده شده است. این‌ها اگر خدمتکار هم باشند در روز قیامت مسئول هستند و پاسخی در پیشگاه پروردگار ندارند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: کسانی که با جواز شرعی پستی در اختیار دارند تابلویشان باید حضرت سلیمان باشد و یادشان باشد که خدا آن‌ها را امتحان می‌کند. شکر نعمت به این است که انسان نعمت را در مسیری که خدا راضی است به کار ببرد. نعمت حکومت هم برای خدمت به مردم و گشودن گره های مستضعفین و گرفتاران، شکستن کابوس رکود و از بین بردن بیکاری است و کسانی که پستی دارند باید به این فکر باشند.

صدیقی با اشاره به وجود نوعی جاهلیت مدرن در جهان اظهار کرد: در این شرایط اخلاق و عفت از بین رفته و خبری از وجدان و عدالت نیست. این در حالی است که انقلاب ما احیای روح انسانی بود و ما امروز باید این قیام و نهضت را به میدان بیاوریم و به دنبال دمیدن روح انسانی باشیم. در واقع ما باید به دنبال تاسیس تمدن اسلامی باشیم زیرا مادامی که خودمان تمدن نداشته باشیم استقلال کافی هم نخواهیم داشت. اگرچه تمدن آن‌ها از نظر ظاهری خیره کننده است اما آن‌ها به پوچی رسیده اند پس ما به دنبال این هستیم که با استفاده از تجارب آن‌ها تمدنی بسازیم که مبنایش توحید و اخلاق باشد تا دنیا و آخرتمان را یکجا آباد کنیم.


ویدیو مرتبط :
خشم خطیب نماز جمعه تهران از فساد اخلاقی در غرب