ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



فخری: بودجه‌مان را مدیریت کردیم و به رئیس جمهور نامه ننوشتیم/ دنیا باور نداشت با مربی ایرانی در جهان درخشیده‌ایم


پیمان فخری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درخصوص عملکرد تیم ملی سابر در مسابقات جهانی برزیل اظهار داشت: ما از قبل هم می‌دانستیم در سابر شرایط خوبی داریم و در این یک سال برای سهمیه المپیک تمرینات زیادی انجام دادیم و هر روز بهتر از قبل شدیم و نیم‌نگاهی نیز به مسابقات تیمی و کسب مدال در آن داشتیم اما متاسفانه خستگی گریبانگیر این تیم شد. ما در کمتر از 40 روز سه رویداد مهم را برگزار کردیم و بچه‌ها تنها 10 روز در تهران بودند و فرصت زیادی برای استراحت کردن نداشتند. اگر این فشردگی مسابقات و خستگی مسابقات نبود، می‌توانستیم مدال بگیریم.

سرمربی تیم ملی سابر در ادامه افزود: ملی‌پوشان ما در مسابقات قهرمانی جهان در برزیل فوق‌العاده بودند. هیچ چیز ما با آمریکا و فرانسه برابر نبود. شما ببینید این کشورها چند سالن برای تمرین دارند و ما در ایران چند سالن داریم؟ ما در همین تهران هم سالن نداریم. رشته‌ای که امروز در سطح اول دنیا قرار دارد در پایتخت 15 میلیونی ایران یک سالن هم ندارد. کسی پیگیری نمی‌کند تا ببیند این رشته چه امکاناتی لازم دارد و چه استعدادهایی ممکن است در این استان پرجمعیت وجود داشته باشد. همه اینها نشان می‌دهد که ما در ایران استعدادهای خوبی داریم و در یک جنگ نابرابر با حریفان‌مان این جایگاه را به دست آوردیم.

فخری با اشاره به مدیریت مالی در فدراسیون شمشیربازی خاطرنشان کرد: درست است که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بودجه در اختیار ما قرارداده‌اند اما همه چیز پول نیست، بلکه یکسری حمایت‌ها نیز لازم است. ما بودجه چند ده میلیاردی مثل برخی از فدراسیون‌ها نداشتیم که تازه با وجود این بودجه بدهی‌های میلیاردی هم داشته باشیم. ما کلا یک و نیم میلیارد بودجه دریافت کردیم و دو سهمیه المپیک نیز کسب کردیم. دقیقا ماهی یک اعزام داشتیم و یک ریال هم بدهی نداریم. برای پول هم به رئیس جمهور نامه ننوشتیم و خودمان پول را مدیریت کردیم.

وی تاکید کرد: ما در سفر تیم ملی به آمریکا سه ورزشکار به همراه یک سرمربی و سرپرست اعزام کردیم. در برزیل هم سه ورزشکار به همراه من به عنوان سرمربی اعزام شدند در حالی که همین تیم آمریکا که ما آن را شکست دادیم 15 نفر اعم از پزشک، فیزیوتراپ، سرپرست، مدیرفنی، سرمربی، مربی و رئیس فدراسیون همراه داشتند. ما بودجه خود را اینگونه مدیریت کردیم که امروز توانستیم شمشیربازی ایران را به دنیا معرفی کنیم.

سرمربی تیم ملی سابر درخصوص بازتاب عملکرد شمشیربازان ایرانی در مسابقات برزیل نیز عنوان کرد: زمانی که فرانسه را شکست دادیم تا بازی مقابل آمریکا دو روز فاصله بود. در این مدت بیش از 50 پیام تبریک دریافت کردم. هیچ کس باور نمی‌کرد که ما آمریکا را شکست دهیم و شاید برد ما برابر فرانسه را بر حساب اتفاق و عدم تمرکز فرانسه می‌گذاشتند اما بعد از شکست آمریکا، تیم اول جهان همه فهمیدند که ایران به یک قدرت در شمشیربازی تبدیل شده است. آمریکا در سه دوره گذشته مدال طلا کسب کرده بود و با نفرات اصلی پای در این رقابت‌ها گذاشته بود و حتی یک نفر هم از بازیکنان این تیم غیراصلی نبودند که بتواند پیروزی ما را کوچک کند. همه اتفاقات دست به دست هم داد تا شمشیربازی ایران در دنیا مطرح شود و بیش از 100 پیام تبریک از دست اندرکاران فدراسیون جهانی و المپیک به دست ما رسید.

فخری به اشاره به عملکرد کادر فنی در بخش سابر گفت: من همیشه چین و کره را به عنوان الگوی خودم قرار داده بودم و آرزو داشتم تا با مربی ایرانی شمشیربازی ایران مطرح شود. در دنیا همه فکر می‌کنند که ما یک مربی خارجی هم داریم که با خودمان به مسابقات نمی‌آوریم و باورشان نمی‌شود که ما با مربی ایرانی به این جایگاه رسیده ایم. من از ابتدا در ایران بودم و در این زندگی کردم و فکر می‌کنم هیچ چیز لذت بخش‌تر از این سربلندی برای من نخواهد بود.

وی در پایان گفت: متاسفانه دو مسابقه دیگر پیش رو داریم که در سیدبندی المپیک تاثیر دارد بچه‌ها خسته هستند ولی باید در این مسابقات شرکت کنند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
پیام رئیس جمهور چین که به ایرانی ها وشب یلدا ربطی نداشت