سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



چگونه لوستر شیک انتخاب کنیم؟


مجله منزل/ زمانی لوسترها فقط یک شکل و شمایل داشتند؛ رشته‌های کریستالی آویزان با شرشره‌های کناری که در رنگ و اندازه‌ای در خانه‌ها پیدا می‌شد، وسیله‌ای که برای زیباتر کردن فضاهای مسکونی و اداری استفاده می‌شد، تقریبا همه یک‌شکل بود با یک طراحی خاص اما حالا طراحان دکوراسیون برای هر محیطی بسته به کاربرد و کارایی‌اش یک‌جور لوستر استفاده می‌کنند.

این روزها طراحی لوسترها بسیار متنوع شده و رنگارنگ. کافی است فقط دوری کوتاه در راسته بازار لوستر بزنید تا تغییر دنیای طراحی لوسترهای دیروز تا امروز دست‌تان بیاید. دنیای عجیب کریستال‌ها و فلزها حالا آن‌قدر عجیب شده که دیگر نمی‌توان به سلیقه بصری اعتماد کرد. لوستر یکی از معدود لوازمی است که آوردن آن به هر محیطی قاعده و قانون خودش را دارد. با مختصری از این قواعد بیشتر آشنا شوید.

اولین فاکتور مهمی که در زمان خرید لوستر باید به آن توجه کرد استایل یا طراحی اصلی است که باید حتما متناسب با فضای دکوراسیون خانه شما باشد. درواقع چیدمان و دکوراسیون خانه در انتخاب نوع لوستر تاثیر زیادی دارد؛ مثلا اگر دکوراسیون شما کلاسیک و سنتی است و به قول معروف با مبل‌های سلطنتی سرتاسر خانه‌تان را پوشانده‌اید، بهتر است لوستر‌های کریستالی با طرح‌های کلاسیک انتخاب کنید.

این لوسترهای کریستالی که چهره آشنایی دارند معمولا یک پایه فلزی دارند که کریستال‌های کوچک و بزرگ از اطراف آن آویزان شده؛ کریستال‌هایی که برخی زیادی درخشان هستند و بعضی جلوه چندانی ندارند. شکل کریستال‌ها هم متفاوت است؛ گوی‌های چندوجهی، لوزی‌های بلند و کوتاه و. . . .

در خانه‌های کلاسیک امروزی نوع دیگری از لوسترها هم استفاده می‌شود که در مقایسه با کریستالی‌ها قدیمی‌تر و البته مجلل‌تر و گران‌تر هستند. لوسترهای برنجی، نقره‌ای یا حتی دسته‌ای که پوششی از آب طلا دارند. این لوسترها که نشانه‌ای از خانه مادربزرگ‌ها با خودشان دارند، بسته به عیار فلزی که در آنها به کار رفته قیمت خاصی دارند.

مزیت این لوسترها نسبت به انواع دیگر این است که اولا یک‌جورهایی با طراحی دکوراسیون ایرانی‌ها جور درمی‌آیند، ثانیا از فلزات گرانبها ساخته شده‌اند که موقع فروش ضرر زیادی ندارند و ثالثا به خاطر کار دستی که روی آنها انجام می‌شود، اثر هنری محسوب می‌شوند و در همان نگاه اول کلی چیدمان خانه را زیباتر می‌کنند. این لوسترها هم فقط به درد خانه‌های بزرگ و مجلل می‌خورند و اگر در خانه‌ای به سبک مدرن آورده شوند یک‌جورهایی تضاد در محیط درست می‌کنند.

این روزها در خانه‌های مدرن بیشترین استفاده از شیشه را در لوسترها می‌کنند و اکثر آویزهای این خانه‌ها از جنس کریستال هستند. فقط فرق آنها با نوع کلاسیک در طراحی خاص است. در لوسترهای مدرن امروزی که برای خانه‌هایی با همین سبک ساخته شده‌اند حرف اول و آخر را طراحی خاص می‌زند؛ یک طراحی عجیب و متفاوت از شاخه‌هایی که همیشه در لوسترهای معمول رسم بوده!

خیلی از طراحان داخلی این روزها ترجیح می‌دهند کمی دست به کارهای خارج از معمول بزنند و یک‌جورهایی سنت و مدرنیته را با هم قاطی کنند. این وسط بهترین روش برای این آمیزش عجیب استفاده از لوسترهایی با طراحی‌ متفاوت از نحوه دکوراسیون خانه است.

گاهی یک لوستر کریستال 10 شاخه‌ای در فضایی مدرن صحنه بدیعی به وجود می‌آورد و گاهی یک لوستر مدرن و ساده امروزی فضای یک خانه سنتی را حال و هوای دیگری می‌بخشد. پس درباره لوستر هیچ‌وقت قاطع نباشید و وقت خرید به طیف‌های مختلف نیم‌نگاهی داشته باشید.

نگران نباشید. این موضوع برای همه کمی نگران‌کننده است. اینکه چه لوستری باید به خانه آورد، همیشه دغدغه اصلی طراحان داخلی هم بوده. انتخاب بین کلاسیک‌ها و مدرن‌ها همیشه سخت است. اما اینجا یک راه ساده برای‌تان داریم.

اگر قرار است لوستر بالای سر میز ناهارخوری یا درست وسط فرش خانه قرار بگیرد، آن وقت می‌توانید این محاسبات را با توجه به دو المان میز یا فرش انجام دهید. اگر لوستر بالای میز ناهارخوری باشد باید عرض میز را تقسیم بر دو کنید؛ یعنی میزی با عرض یک متر - دقت کنید عرض نه طول!- به لوستری با قطر 50 سانتی‌متر نیاز دارد. در رابطه با فرش هم مانند اتاق باید طول و عرض را با هم جمع و به فوت تبدیل کنید. عدد به دست آمده اندازه لوستر مناسب‌تان است؛ البته در مقیاس اینچ!

اگر می‌خواهید بالای میز غذاخوری‌تان از چند لوستر استفاده کنید اما اندازه‌های آنها را نمی‌دانید باید از یک فرمول خاص کمک بگیرید. کافی است عرض میزتان را تقسیم بر تعداد لوسترهای مورد نظر به اضافه عدد یک کنید. به عنوان مثال اگر عرض میزتان 135 سانتی‌متر است و در نظر دارید دو لوستر بالای آن نصب کنید، کافی است 135 را تقسیم بر سه کنید. به این ترتیب هر لوستر باید قطری حدود 45 سانتی‌متر داشته باشد و با همین فاصله از دیگری نصب شود.

چطور باید اندازه لوستر مستطیلی را تعیین کرد؟ اول با روشی که توضیح دادیم به عدد قطر لوستر برسید؛ مثلا برای میزی که 135 سانتی‌متر عرض دارد و 188 سانتی‌متر هم طول، لوستری با قطر معمول 67 سانتی‌متر مناسب است. در اینجا باید عدد 67 را از طول میز که همان 188 است، کم کنید که عدد 121 سانتی‌متربه دست می‌آید؛ یعنی لوستر بالای سر میز باید دارای عرض تقریبی 67 و طول تقریبی 121 باشد!


ویدیو مرتبط :
چگونه لوستر انتخاب کنیم