با دو گل ژکو و ژروینیو/ پیروزی شیرین آ اس رم مقابل لاتزیو


به گزارش "ورزش سه"، رم و لاتزیو در شرایطی مقابل هم قرار گرفتند که هر دو، بازی هفته گذشته خود را میلانی ها واگذار کرده بودند. رم به اینتر باخته بود و لاتزیو نیز به میلان.البته شرایط رم بهتر از لاتزیو بود چرا که این تیم با 23 امتیاز در رده ی سوم قرار داشت اما لاتزیوی 18 امتیازی، تیم هشتم جدول بود. لاتزیو تا پیش از بازی با رم، دو شکست پیاپی داشت و نمی خواست مقابل رقیب همشهری، سومین شکست متوالی اش در سری آ به ثبت برسد.

نیمه اول دربی، بسیار جذاب و پر از موقعیت های گل بود. در حالی که بازی متعادل آغاز شده بود، این رمی ها بودند که زودتر از لاتزیو به گل رسیدند. در دقیقه 10، جنتیلتی مماس با خط محوطه جریمه، روی ژکو مرتکب خطا شد و داور نیز بلافاصله نقطه پنالتی را نشان داد.ژکو با تسلط این پنالتی را به گل تبدیل کرد تا رم 1-0 پیش بیفتد.

لاتزیو در ادامه، دو فرصت عالی گلزنی را از دست داد. یک بار شوت فیلیپه اندرسون به تیرک افقی دروازه رم برخورد کرد و یک بار هم رودیگر، مدافع رم، روی خط دروازه اجازه نداد تا جورجویچ به توپ ضربه بزند و توپ را راهی کرنر کرد.

رم پس از این دو خطر جدی لاتزیو، دو موفعیت 100 درصد گلزنی به دست آورد اما این موقعیت ها نیز به گل تبدیل نشدند. یک بار شوت ناینگولان به تیرک عمودی دروازه لاتزیو اصابت کرد و یک بار نیز ژکو در 6 قدم نتوانست پاس عالی ژروینیو را به گل تبدیل کند و توپ او به موازات خط دروازه راهی اوت شد تا نیمه اول با همان یک گل به سود رم به پایان برسد.

نیمه دوم با یک فرصت عالی گلزنی برای لاتزیو اغاز شد. همکاری خوب اندرسون با پرولو و ضربه این بتازیکن مماس با تیر دروازه به بیرون رفت تا فرصت خوبی برای به تساوی کشاندن بازی از درست لازیو برود.

در حالیکه لاتزیو در تلاش بود تا گل مساوی را بزند، این رم بود که در دقیقه 62 به گل دوم خود دست یافت. ژروینیو پاس عالی ناینگولان را درون محوطه جریمه و از زاویه ای تقریبا بسته وارد دروازه لاتزیو کرد تا خیال هواداران رم تا حدودی راحت شود.

در دقایق باقیمانده، لاتزیو حملات فراوانی روی دروازه رم ترتیب داد اما رم نیز روی ضد حملات خطرناک نشان می داد و در یک صحنه در دقیقه 82 توسط سیدو کیتا تا مرز رسیدن به گل سوم هم پیش رفت اما ضربه این بازیکن با اختلاف اندکی به بیرون رفت.

لاتزیو نیز در دقیقه 90 می توانست روی حرکت خوب بازیکن جوانش"کیتا"، فاصله را کمتر کند اما کلوزه ضربه نهایی را بد زد و توپ او با اختلاف اندکی از بالای دروازه به بیرون رفت. در نهایت نیز دربی شماره 143 شهر رم، با نتیجه 2-0 به سود سرخپوشان آ اس رم به اتمام رسید تا رمی ها پس از یک شکست تلخ در زمین اینتر، صاحب یک برد ارزشمند و شیرین شوند.


ویدیو مرتبط :
والنسیا 1 - 3 آ اس رم (گل ژروینیو)