نان برنجی کرمانشاه را "ارزان" نخرید


کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه با هشدار نسبت به خرید نان برنجی از دستفروش‌ها گفت: این نان برنجی‌ها که عمدتا با قیمت ارزان هم عرضه می‌شوند، علاوه بر کیفیت پایین، آلودگی‌های میکروبی بسیاری را نیز دارند.

بهمن خدادادیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان این‌که در نان برنجی مرغوب از روغن حیوانی و زعفران استفاده می‌شود، گفت: هر دو این اقلام قیمت بالایی دارند، بنابراین قیمت نان برنجی‌های زعفرانی مرغوب بالاست، بنابراین فروش ارزان نان برنجی زعفرانی که با روغن حیوانی هم درست شده، قطعا معقول نیست و نشان از مشکلی در آن نان برنجی دارد.

خدادادیان قیمت هر کیلو زعفران را هشت میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم که برخی از نان برنجی فروشی‌ها با خرید رنگ‌های شیمایی غیرمجاز به قیمت هر کیلو سه هزار تومان، اقدام به پخت نان برنجی با نام زعفرانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین تخلف در حوزه نان برنجی فروشی‌ها مربوط به نان برنجی زعفرانی است که به جای زعفران از رنگ در آن استفاده می‌شود و پیگیر هستیم تا این نوع نان برنجی با توجه به تقلبات عمده‌ای که در پخت آن به کار می‌‎رود، حذف شود.

این کارشناس بهداشت به معضل دیگر در زمینه نان برنجی اشاره کرد و افزود: متاسفانه همواره در جاده‌ها و خارج از شهر شاهد فروش نان برنجی آن هم به قیمت ارزان هستیم.

وی با ابراز تاسف از عدم همکاری پلیس راه و اجراییات برای برخورد با این فروشندگان دوره‌گرد، گفت: فروش نان برنجی توسط این دستفروشان علاوه بر خراب کردن برند نان برنجی کرمانشاه، مشکلات بهداشتی و بیماری‌هایی را نیز به همراه دارد.

خدادادیان افزود: متاسفانه در پخت این نوع نان برنجی‌ها از خرده‌های شیرینی و برنج نامرغوب استفاده می‌شود.

این کارشناس بهداشت افزود: هم‌چنین در این نوع نان برنجی‌ها به جای روغن حیوانی از روغن‌های نباتی که طعم روغن حیوانی دارند استفاده می‌شود و رنگ زعفرانی آنها هم ناشی از رنگ‌های شیمیایی است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه مراحل و نحوه پخت این نوع نان برنجی‌ها هم بهداشتی نبوده و مصرف آنها می‌تواند به علت وجود بار میکروبی زیاد موجب بیماری افراد شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟