سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تغییر تاکتیک اصلاح طلبان/چگونه به صلاحیت سید حسن خمینی رسیدگی شد؟


حوزه احزاب _ خبرگزاری فارس، با رصد کانال‌های تلگرامی که این روزها بازارشان داغ شده، می‌توان بسیاری از اخبار را سریع‌تر و بدون پرده از رسانه‌های رسمی کشور دریافت کرد.

جذابیت اخبار تلگرامی موجب شد تا گزارشی روزانه از اخبار رسمی و غیررسمی منتشرشده در این گروه‌ها تهیه و به بررسی اخبار انتخاباتی کانال‌ها و گروه‌ها بپردازد.

*چگونه به صلاحیت سید حسن خمینی رسیدگی شد؟

یکی از کانال‌های تلگرامی در گزارشی به چگونگی فرآیند احراز صلاحیت سید حسن خمینی پرداخت و نوشت: «بعد از جلسات مختلف رسیدگی به اعتراض نامزدهای انتخابات خبرگان، در آخرین جلسه فقهای شورای نگهبان بار دیگر صلاحیت آقای حسن خمینی بررسی شد و مجدداً شورای نگهبان، رأی به عدم احراز صلاحیت وی داد. در هفته اخیر، دو تن از فقهای شورای نگهبان مجدداً جزوات و صوت‌های کلاس‌های درسی که از سوی وی ارائه‌شده بود را مورد ارزیابی قراردادند و گزارش مفصلی از آن به جلسه شورا ارائه کردند. نظر هر دو فقیه نیز بر عدم احراز صلاحیت علمی وی برای نامزدی در انتخابات خبرگان بود که فقهای دیگر نیز بر این موضوع تأکید و خواستار حضور در امتحان علمی شدند. در مرحله اول نیز دو فقیه دیگر شورا به این موضوع رسیدگی کرده بودند. شورای نگهبان جهت احراز صلاحیت علمی، آقای حسن خمینی را به امتحان علمی دعوت کرده بود که وی از این حضور خودداری کرده بود.»

*لاریجانی در لیست قم

با اتمام گمانه‌زنی‌های فراوان، سرانجام علی لاریجانی، بنایی و آشتیانی سه کاندید معرفی‌شده جامعه مدرسین قم هستند که برای کاندیداتوری قم معرفی شدند.

*فهرست اصولگرایان نباید شکسته شود

علی‌اکبر ولایتی پس‌ازآنکه بعضی از کانال‌های تله گرامی از عدم سهمیه به یاران او حکایت می‌کردند، در سخنرانی با توصیه به سایر اصولگرایان اشاره کرد: «فهرست اصولگرایان نباید شکسته شود و از بیان مطالب اختلاف‌آمیز پرهیز گردد» این سخن در شرایطی است که بسیاری دیگر از اصولگرایان به نهضت انصراف پیوستند تا نشان دهند نسبت به ائتلاف پایبند هستند.

*موافقت شورای نگهبان به بررسی صلاحیت نمایندگان رد شده

در خبر منتشرشده به نقل از حبیب برومند از وعده شورای نگهبان به وی و چند تن از نمایندگان حال حاضر مجلس شورای اسلامی که توسط این شورا رد شدند، برای بررسی مجدد صلاحیت آنان حکایت دارد.

این خبر در شرایطی منتشرشده که اسامی همچون، آقایان «ارسلان فتحی پور»، «عباس رجایی»، «کمال‌الدین پیرموذن»، «احمد شوهانی»، «محسن صرامی‌فروشانی» و «حمید رسایی» نیز در میان درخواست کنندگان بررسی مجدد دیده می‌شود.

*تغییر تاکتیک اصلاح‌طلبان

اصلاح‌طلبان که از آرای پایین در انتخابات آتی سخت نگران هستند و سعی دارند از چهره‌هایی استفاده کنند تا مردم خاطره مجلس ششم را فراموش کنند، تاکتیکی جدیدی را دنبال کردند که در نوبه خودش قابل‌توجه است.

آذر منصوری، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی دراین‌باره می‌گوید: «معرفی چهره‌های جدید برای لیست‌های انتخاباتی به اعتقاد من نه به معنی تغییر ایده است نه تغییر شعار و نه تغییر راهبرد، بلکه این‌یک تاکتیک است. تاکتیکی که اتفاقاً برای تداوم گفتمان اصلاح‌طلبی در فضای سیاسی ایران بکار گرفته می‌شود. هنر سیاست‌مدار، بازی کردن در زمین‌‌ها صاف و هموار نیست. هنر سیاستمدار سیاست ورزی است.»

البته این سخنان نشان می‌دهد با چهره‌های گذشته و معلوم اصلاح‌طلبی این جریان میان افکار عمومی نمی‌توانند محبوبیتی به دست آورند  و قادر نخواهند بودند به اهداف از پیش طراحی‌شده‌ی خود برسد. بر همین پیش‌بینی است

*هجمه به حداد عادل

بعضی از کانال با بی‌اخلاقی نسبت به حداد عادل شروع به تخریب این چهره اصولگرایی کردند. تا جایی که با انتشار اخبار خلاف واقع یا تقطیع سخنان وی در چند سال گذشته سعی می‌نمایند سخنگوی ائتلاف اصولگرایی را فاقد موضع‌گیری رسمی سیاسی نسبت به دولت‌های گذشته معرفی نمایند.

این کانال‌ها پا را از تحلیل فراتر گذاشته و با فرا تحلیل بر آن شدند نسبت به رفتارشناسی حداد عادل کلماتی را منتشر کنند که جای بسی تأمل دارد.

باید دید جریاناتی که خود را مدعی اخلاق‌مداری در انتخابات می‌دانند تا کجا نسبت به این رفتارها سکوت می‌کنند و این حرکات را تائید می‌نمایند؟

انتهای پیام/

http://fna.ir/5JYBB6


ویدیو مرتبط :
استاد دکتر حسن عباسی-اصلاح طلبان!