سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



چه عبارت‌هایی درباره زنان دراینترنت جستجو می‌شود؟


 چه عبارت‌هایی درباره زنان دراینترنت جستجو می‌شود؟ خبرآنلاین/طراحان پوسترهایی درباره زنان، می‌گویند این تصاویر هر بیننده‌ای را شوکه می‌کنند چراکه نشان می‌دهند چه کلمات تحقیرآمیزی در اینترنت درباره زنان جستجو می‌شود.
اگر شما هم روزی برای جستجو درباره یک مطلب، به اینترنت رجوع کرده باشید، حتما با زدن هر حرف از حروف الفبا، با کلمات و عباراتی مواجه شده‌اید که خواندنشان هم کار ساده‌ای نیست چه برسد به این تصور که چنین مضامینی در اینترنت جستجو شده و جزو کلماتی با بیشترین کاربرد، به کاربران پیشنهاد داده می‌شوند!

از این مقدمه، می‌توان نتیجه‌های زیادی گرفت؛ اما یکی از نتایجی که سایت زنان سازمان ملل به آن رسیده،‌ این است که در بین جستجوهای اینترنتی، چه میزان زیادی محتوای ضد زن وجود دارد. این سایت با ایده گرفتن از این موضوع، جستجوهای اینترنتی بر اساس کلمات را دستمایه قرار داده تا از حقوق زنان و بایدها و نبایدهایی که درباره آنها در فرهنگ‌های مختلف وجود دارد سخن بگوید.

بر این اساس، طراحان این سایت، درباره مضامین تحقیرآمیز و خشونت‌باری که علیه زنان وجود دارد، پوسترهایی را طراحی کرده‌‌اند تا از این طریق، با آگاهی بخشی به دیگران، بر حقوق نادیده انگاشته شده زنان، تبعیض‌ها و تصورات قالبی که درباره زنان وجود دارد، تاکید بیشتری داشته باشند.

آنها می‌گویند وقتی در جستجوی کوتاهی در گوگل با کلمه زنان، به مضامینی بسیار تحقیرآمیز و جنسیت‌زده برمی‌خوریم، مشخص می‌شود شدیدا نیاز است که با اقدام‌های فرهنگی، برای تغییر نگرش‌های نامناسبی که نسبت به زنان وجود دارد قدم برداشته شود. بنابراین آنها تصمیم گرفته‌اند آنچه را که درباره نگاه بخش زیادی از افراد نسبت به زنان وجود دارد از طریق این پوسترها آشکار کنند. به اعتقاد آنها، این تصاویر هر بیننده‌ای را شوکه می‌کنند چراکه نشان می‌دهند چه فاصله زیادی تا رسیدن به برابری داریم.

با این که همچنان جستجو در اینترنت به زبان‌های مختلف، نشان‌دهنده نگرش نامناسب نسبت به زنان است، فعالان حوزه زنان امیدوارند از طریق چنین اقدامات تبلیغی، گام به گام، به تغییر این نگرش نزدیک‌تر شده و مضامین امیدبخش‌تری چه نسبت به زنان و چه مردان را در تمام جهان شاهد باشند؛ مضامینی فارغ از باید و نبایدهای کلیشه‌ای.

این پوسترها و جملات درج شده در آنها را ببینید:

زنان نمی‌توانند ...

زنان نمی‌توانند رانندگی کنند
زنان نمی‌توانند اسقف باشند
زنان نمی‌توانند مورد اعتماد باشند
زنان نمی‌توانند در کلیسا صحبت کنند

«زنان نمی‌توانند این وضعیت را قبول کنند»


زنان نباید ...

زنان نباید از حقی برخوردار باشند
زنان نباید رای بدهند
زنان نباید کار کنند
زنان نباید بوکس بازی کنند

«زنان بیش از این نمی‌توانند از تبعیض رنج ببرند»

زنان باید ...

زنان باید در خانه بمانند
زنان باید برده باشند
زنان باید در آشپزخانه باشند
زنان باید در کلیسا ساکت بمانند

«زنان باید بتوانند خودشان تصمیم بگیرند»

زنان لازم دارند ...

زنان لازم دارند سر جای خودشان نشانده شوند
زنان لازم دارند جایگاهشان را بشناسند
زنان لازم دارند کنترل شوند
زنان لازم دارند بر آنها مدیریت شود

«زنان لازم دارند برابر نگریسته شوند»



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
جستجو و جایگذین در RegEx عبارت با قاعده