سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ایندیپندنت: هشدار ولید معلم/ورود ارتش سعودی به سوریه پیامد جدی برای منطقه دارد


به گزارش ایرنا، این روزنامه نوشت: اظهارات ولید معلم به دنبال آن صورت گرفت که : 'احمد العسیری' سخنگوی وزارت دفاع عربستان سعودی اعلام کرد که ریاض آماده اعزام نیروهای زمینی اش به سوریه در چارچوب ائتلاف به رهبری آمریکا برای مقابله با نیروهای داعش است.
ایندیپندنت افزود: عربستان سعودی در شش ماه گذشته در حملات هوایی علیه معارضین در سوریه مشارکت داشته و به دنبال تجربیاتش در گسیل نیروهایش به یمن، حال به نظر می رسد که آماده است که این نیروها را به سوریه بفرستد.
این روزنامه نوشت: هنوز در مورد شمار نیروهای سعودی که می توانند به طور بالقوه به سوریه اعزام شوند، مشخص نیست، اما شبکه الجزیره گفته است که پیشنهاد ریاض می تواند در جریان نشست آتی کشورهای درگیر جنگ علیه داعش که قرار است در بروکسل برگزار شود، مطرح گردد.
روزنامه ایندیپندنت همچنین در گزارش دیگری نوشت اعزام نیروهای زمینی توسط عربستان سعودی به سوریه می تواند پیامدهایی جدی برای جنگ داخلی این کشور و همچنین برای سراسر منطقه داشته باشد.
ایندیپندنت در این گزارش عنوان کرد: اظهارات مقامات عربستان سعودی در ارتباط با اعزام نیروهای زمینی به جنگ داخلی در سوریه در حالی مطرح شده است که چشم اندازها برای برقراری صلح در این کشور با شکست مذاکرات صلح سوریه در حال محو شدن است.
این روزنامه افزود: هر یک از نظامیان زمینی سعودی که وارد سوریه شوند خود را در کانون شرایط به شدت پیچیده و دشواری خواهند یافت. با آنکه به ظاهر استدلال آنها برای اعزام نیروهای زمینی به سوریه مبارزه با گروه تروریستی داعش خواهد بود اما ممکن است آنها خود را در جنگ با «داوطلبان» ایرانی و همچنین جنگجویان حزب الله لبنان ببینند.
ایندیپندنت نوشت: عربستان و دیگر کشورهای عرب خلیج فارس بخشی از ائتلاف هوایی به رهبری آمریکا ضد داعش هستند اما آنها حتی ماه هاست که در این ائتلاف فعالیت نمی کنند و مجبور شده اند توجه خود را به حملات هوایی در یمن معطوف کنند.
این روزنامه افزود: 'احمد العسیری' سخنگوی وزارت دفاع عربستان سعودی در بیانیه ای اعلام کرد: «اگر در میان رهبران ائتلاف اجماع وجود داشته باشد، عربستان سعودی آماده مشارکت» در عملیات زمینی در سوریه است . به عبارت دیگر، سعودی ها به یک نیروی زمینی خواهند پیوست نه آن که خود تنها نیروی شرکت کننده در این عملیات باشند.
ایندیپندنت نوشت : این احتمال نیز وجود دارد که عربستان ممکن است به ترک ها بپیوند البته اگر ترکیه همان گونه که درگذشته پیشنهاد کرده بود، تلاش کند یک منطقه حائل در داخل خاک سوریه ایجاد کند. اما چنین تهاجمی ممکن است به درگیری با نیروهای 'یگان های مدافع خلق سوریه' که کرد و دشمن ترکیه اما هم پیمان آمریکا در مبارزه با داعش هستند، منجر شود .
این روزنامه افزود: در چنین شرایطی، سناریوی جنگ در سوریه پیچیده و گیج کننده تر خواهد شد.
ایندیپندنت اضافه کرد: ممکن است پس از برگزاری نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در هفته آینده در بروکسل، ابهامات درباره طرح های ائتلاف ضد داعش کمی برطرف شود اما بسیار بعید به نظر می رسد که ریاض بخواهد از جانب خود اقدامی را صورت دهد.
اروپام**4**1552

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ورود ارتش سوریه به منطقه تماس تروریستها با ترکیه