سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



محدود کردن ویزای آمریکا برای سفر به ایران نوع جدیدی از تحریم‌هاست/ انتظار خیر داشتن از آمریکا خوش‌خیالی خام است


علی عرب دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در رابطه با حمایت مجلس نمایندگان آمریکا از طرح محدود کردن افرادی که اخیرا به ایران، عراق، سوریه یا سودان سفر کرده‌اند برای سفر به کشورشان، گفت: محدود کردن ویزای آمریکا برای سفر به ایران نوعی دیگر از تحریم است و مجددا ما شاهد نوع جدیدی از تحریم‌ها توسط آمریکا هستیم. تحریم‌هایی که می‌شود از آن به عنوان تحریم‌های اجتماعی نام برد.

وی افزود: هدف این تحریم‌ها محدود کردن فعالیت‌های اجتماعی یا حضور اشخاص در ایران است. به این معنی که مردم کشورهای دیگر مجبور باشند برای سرمایه‌گذاری در ایران یا آمریکا، یکی را انتخاب کنند. به این صورت که اگر یک سرمایه‌گذار بخواهد به ایران بیاید تا در کشور ما سرمایه‌گذاری کند با این طرح برای رفتن به آمریکا یا سرمایه‌گذاری در این کشور با مشکل روبرو می‌شود.

عرب تاکید کرد: این طرح همانطور که گفته شد در فضای اقتصادی ما تاثیر خواهد داشت و باعث می‌شود افرادی که می‌خواهند در ایران سرمایه‌گذاری کنند به سبب این تحریم یا طرح و محدویت‌هایی که برایشان ایجاد می‌شود قید سرمایه‌گذاری در ایران را بزنند.

دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تصریح کرد: این تحریم‌ها در کنگره آمریکا با 400 رای از 416 نماینده تصویب می‌شود. یعنی در حدود 95 درصد از نمایندگان در کنگره آمریکا به این تحریم‌ها رای مثبت می‌دهند با این حال عده‌ای باز در داخل از آمریکا دفاع می‌کنند و می‌گویند در آمریکا آدم خوب و بد داریم و یک عده در امریکا با ما هستند. آیا فقط این 16 نفر فقط با آنها هستند.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: عده‌ای احساس می‌کنند با مذاکره و خنده می‌توانند کار را پیش ببرند ولی از آن‌طرف می‌بینیم که امریکا از تمام ابزارهای خودش علیه ما استفاده می‌کند.

عرب اظهارداشت: آمریکا هرگز خوی استکباری خودش را کنار نخواهد گذاشت و این یک خوش‌خیالی خام است که امریکا قرار است به ما خیری برساند. دولت آمریکا برای ضربه‌زدن به جمهوری اسلامی و ملت ایران از هیچ کاری دریغ نمی‌کند.

وی در ادامه گفت: دیپلماسی لبخند و مدارا مسلما پالس‌هایی را به طرف آمریکایی می‌دهد. این پالس‌ها باعث می‌شود آمریکا و غرب ما را در شرایط سخت‌تری قرار دهد، چون می‌بیند ما عکس‌العملی نشان نمی‌دهیم.

دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در خاتمه اظهار داشت: وقتی ما از موضع اقتدار و قدرت خارج می‌شویم طرف مقابل به ما به ‌عنوان یک مجموعه حقیر نگاه می‌کند و هرکاری دلش می‌خواهد با ما انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/V9F0G8


ویدیو مرتبط :
تحریم های جدیدی علیه ایران وضع شد- قدرت نظامی آمریکا