سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تشریح حکم تصادف با عابران متخلف و تعیین درصد تقصیر آنان


تشریح حکم تصادف با عابران متخلف و تعیین درصد تقصیر آنانفارس/ رئیس مرکزاطلاع‌رسانی راهور به تشریح جزئیات حکم تصادف با عابران متخلف و تعیین درصد تقصیر عابران پرداخت.

سرهنگ مراد مرادی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمائی و رانندگی تهران بزرگ در مورد جزئیات تعیین درصد تقصیر عابران در تصادفات، اظهار داشت: در محل هایی که پل عابر پیاده وجود دارد چنانچه عابر پیاده ای بی توجهی کرده، از پل عابر پیاده عبور نکند و تصادفی رخ دهد قطعاً افسر کارشناس تصادفات، بی احتیاطی عابر پیاده را لحاظ کرده و در اظهارنظر و تنظیم کروکی،‌ قصور و تقصیر عابر پیاده را نوشته و گزارش تصادف را به عرض مقام قضایی می رساند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی راهور فاتب ادامه داد: افسر کارشناس با توجه به وضعیت، محل وقوع و شرایط، علت اصلی تصادف را تشخیص می دهد؛ لذا چنانچه راننده وسیله نقلیه کلیه شرایط و مقررات را رعایت کرده باشد در تنظیم کروکی عابر پیاده مقصر شناخته می شود.

وی گفت: طبق ماده 215 آیین نامه راهنمایی و رانندگی، عابران پیاده موظفند که موارد زیر را رعایت کنند:

الف: در محل هایی که پیاده رو وجود دارد از سطح سواره رو استفاده نکنند.

ب: برای گذشتن از عرض راه، تنها از گذرگاه های پیاده، پل های هوایی و گذرگاه‌های زیرزمینی مجاز عبور نمایند.

ت: از دویدن، پریدن و ورود ناگهانی به سطح سواره رو خودداری کرده و مراقب حرکت وسایل نقلیه باشند.

ث: در تقاطع ها با روشن شدن چراغ سبز مقابل خود (چراغ عابر) حرکت نمایند و هنگامی که چراغ عابر قرمز بود عبور نکنند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمائی و رانندگی تهران بزرگ به جزئیات ماده 26 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب 89 پرداخت و تصریح کرد: در راههایی که برای عبور عابران پیاده، علائم، تجهیزات و مسیرهای ویژه اختصاص داده شده است؛ عابران مکلفند هنگام عبور از عرض یا طول سواره رو با توجه به علایم راهنمایی و رانندگی منصوبه در محل از نقاط خط کشی شده، گذرگاه های غیرهمسطح و مسیرهای ویژه استفاده نمایند.

وی گفت: هرگاه عابران به تکلیف مذکور عمل نکنند، در صورت تصادف با وسیله، راننده مشروط به این که کلیه مقررات را رعایت نموده باشد و قادر به کنترل وسیله نقلیه در جلوگیری از تصادف یا ایجاد خسارت مادی و بدنی نباشد مسئولیتی نخواهد داشت.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی راهور فاتب ادامه داد: البته عدم مسئولیت راننده مانع استفاده مصدوم یا وراث متوفی از مزایای بیمه نخواهد شد و شرکت بیمه با ارائه قرار منع تعقیب یا حکم برائت راننده ملزم به اجرا تعهدات موضوع بیمه نامه به مصدوم یا وراث متوفی خواهد بود.

سرهنگ مرادی با اعلام مبلغ جریمه در این خصوص برای عابران پیاده اعلام کرد: جدول جرایم تخلفات رانندگی مصوب94/12/17 هیئت وزیران بمنظور پیشگیری از این قبیل حوادث جریمه 30 هزار تومانی را برای عابرینی که از محل های غیرمجاز سواره رو عبور کنند، تعیین کرده؛ لیکن سازوکار اجرایی آن تاکنون فراهم نگردیده و عملاً این بند از کدهای تخلفاتی غیر قابل اجرا بوده و متاسفانه همواره شاهد تصادفات ناگوار بین وسیله نقلیه و عابر پیاده بوده که ناشی از بی دقتی و بی توجهی عابرین به قوانین و مقررات عبور و مرور است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
تعیین درصد خلوص