سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استاد قربان‌نیا بر ضرورت اخلاق در حقوق تأکید داشت


به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمود حکمت‌نیا ظهر امروز در نشست بررسی ابعاد حقوقی فاجعه منا که در دانشگاه قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر دکتر ناصر قربان‌نیا از اساتید مطرح حقوق بین‌الملل که در فاجعه منا دعوت حق را لبیک گفت، اظهار کرد: دستگاه اندیشه این مدرس برجسته در حوزه حقوق بر پایه اندیشه‌های خاص علمی و مذهبی بود و همیشه در تلاش بود این نکته را بیان کند که نظم حقوقی همیشه موجب عدالت نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه دکتر قربان‌نیا همواره بر ضرورت اخلاقی کردن علم حقوق تاکید می‌کرد گفت: این مدرس برجسته حقوق معتقد بود که اگر اخلاق از بین برود جامعه نیز از بین خواهد رفت.

مدرس فقه و حقوق دانشگاه‌های قم ادامه داد: اگر بخواهیم اندیشه دکتر قربان‌نیا را مورد کاوش قرار دهیم به این نتیجه می‌رسیم که این مدرس همواره در تلاش بود که از اخلاق در حقوق صیانت کند و اخلاق را مبنای اصولی حقوق قرار دهد.

وی با تاکید بر تسلط این مدرس برجسته بر نوشتن مقالات حقوقی گفت: دکتر قربان‌نیا بدون استفاده از تایپ و به صورت دستی و در یک مرحله نسبت به نوشتن مقالات علمی اقدام می‌کرد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه دکتر قربان‌نیا به عنوان یک مجاهد علمی در زمینه مسائل علمی با هیچ کسی تعارف نداشت،‌ خاطرنشان کرد: این مدرس برجسته همواره بر تفکیک دوستی با استادی تاکید داشت.

در بخش پایانی این مراسم از سوی دانشگاه قم از خانواده مرحوم دکتر ناصر قربا‌ن‌نیا با اهدای لوح یادبود تجلیل شد.

انتهای پیام/78005/ذ20


ویدیو مرتبط :
استاد فاطمی نیا (روز عرفه و عید قربان )