سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مقام ارشد یمنی: تجاوز به یمن با تصمیم آمریکا صورت گرفت


مقام ارشد یمنی: تجاوز به یمن با تصمیم آمریکا صورت گرفتایرنا/ رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت: اظهارات خصمانه جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در ریاض نشان داد که تجاوز به یمن با تصمیم آمریکا بوده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن(سبا)،«محمد علی الحوثی» با اشاره به اظهارات روز شنبه جان کری در ریاض پایتخت عربستان سعودی در حمایت از متجاوزان افزود: اظهارات جان کری در ریاض به معنای ادامه خونریزی، تخریب و ویرانی در یمن است.
وی سخنان وزیر خارجه آمریکا را نابود کننده تلاش های سازمان ملل در ارتباط با حل و فصل سیاسی بحران یمن توصیف و آن را محکوم کرد.
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، آمریکا را مسئول پیامدهای تجاوز عربستان و هم پیمانانش به یمن و ویرانی، محاصره و نقض حاکمیت این کشور و حمایت آنها در تسلیح تروریست ها و غیره در یمن دانست و گفت: این موضوع نشان می دهد که آنها همچنان در روند گفت و گوها و حل سیاسی بحران یمن سنگ اندازی می کنند و به طور مستقیم در تجاوز و کشتار مردم دست دارند.
محمد علی الحوثی از مردم یمن خواست به مبارزه خود در همه زمینه ها به ویژه در زمینه نظامی و مقابله با آمریکا و هم پیمانانش ادامه دهند.
عربستان با ائتلاف 9 کشورعربی منطقه به جزعمان و با همراهی آمریکا ازششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند وازقدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشوررا تأمین می کنند، جلوگیری کند.
براثراین حملات، تاکنون بیشتر تأسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و حتی خانه های مسکونی مردم این کشور بمباران ومنهدم شده است.
هزاران یمنی ازجمله زنان وکودکان کشته ویا زخمی شده وده ها هزارنفرنیز آواره و80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی ودرمانی این کشور ویران شده است.


منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
فروی نیوز: بیانیه محکومیت تجاوز به یمن