حائری شیرازی: خبرگان شرایط رهبری را بررسی می‌کند


آیت الله حائری شیرازی گفت: نظارت بر رهبری به این معنا است که خبرگان بررسی کنند شرایطی که به وسیله آن رهبر انتخاب شده آیا در جایگاه خود وجود دارد یا خیر.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، آیت الله حائری شیرازی پس از ثبت‌نام در انتخابات خبرگان رهبری اظهار کرد: واژه نظارت در قانون اساسی نیامده است اما کمیسیون‌های مجلس خبرگان شرایط رهبری را بررسی می‌کنند و مسائل دیگری را نیز در جلسات حضوری با رهبر انقلاب مطرح کرده و ایشان هم اگر نظری داشته باشند نظر خود را بیان می‌کنند.

وی همچنین افزود: اینکه شرایط رهبری باید ثابت بماند در مورد مراجع تقلید هم صدق می‌کند . مراجعی بودند که وقتی شرایط مرجعیت را دیگر نداشته اند از مرجعیت کناره گیری کردند.

حائری شیرازی همچنین خاطر نشان کرد: من بر اساس حسن ظن بزرگان وارد انتخابات شدم. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از من خواست تا برای تهران نامزد انتخابات شوم من هم این خواسته را پذیرفتم.

این عضو مجلس خبرگان در بخشی دیگر از اظهارات خود با بیان اینکه در همه نظام‌ها مقامی باید باشد تا اختلافات را تمام کند گفت:‌در نظام جمهوری اسلامی ایران رهبری در جایگاه کلمة الفصل است یعنی وقتی اظهارنظر کرد تمام بحث‌ها به پایان می‌رسد اما اگر پس از اظهار نظر رهبری بگومگوها ادامه داشته باشد موجب سستی نظام می‌شود. خبرگان رهبری تعیین کننده چنین مقامی هستند و باید همیشه نبض این مقام را در اختیار داشته باشند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که جامعه ما از منتقدین دلسوز پر و از متملقین سودجو خالی شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
توصیه های آیت الله حائری شیرازی به شرکت کنندگان در مناظره ها | گفتگو با آیت الله حائری شیرازی