سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



خوردن قهوه و تاثیر آن بر سلامت انسان


Coffee-ghahve

اگر شما هم جز آن دسته افراد هستید که به خوردن قهوه علاقه ی زیادی دارید پیشنهاد می شود نتایج این تحقیق در مورد تاثیر قهوه بر سلامت انسان را مطالعه کنید. در سراسر جهان بسیاری از مردم به طور روزانه قهوه می نوشند. در بیش از 60% بزرگسالان آمریکایی که قهوه می نوشند، میزان مصرف قهوه به طور متوسط بیش از 3 فنجان در روز است. مطالعات اولیه در زمینه ارتباط مصرف قهوه با مرگ ناشی از همه علل و مرگ ناشی از بیماری عروق کرونر قلب محدود و نتایج آن اغلب بحث برانگیز است.

به تازگی یک تیم تحقیقاتی تاثیر مصرف قهوه را بر روی مرگ ناشی از همه علل و مرگ ناشی از بیماری قلبی-عروقی مورد بررسی قرار داده است. بین سال های 1998-1979 حدود 45000 فرد 87-20 ساله از نظر عادات مرتبط با شیوه زندگی(از جمله مصرف قهوه) و تاریخچه پزشکی شخصی و خانوادگی مورد ارزیابی قرار گرفتند. محققان 43727 فرد ( 33900 مرد و 9827 زن) را در آنالیز نهایی مورد ارزیابی قرار دادند.

در طول 17 سال پیگیری 2512 مورد مرگ رخ داد که 32% آن ناشی از بیماری قلبی-عروقی بود. زنان و مردانی که مقدار بیشتری قهوه مصرف می کردند بیشتر احتمال داشت تا سیگار بکشند و سطوح پایین تر تناسب قلبی- تنفسی داشته باشند.

میزان مرگ در مردان جوان تر حتی با مصرف کم قهوه بالاتر بود اما این افزایش با مصرف تقریبا 28 فنجان در هفته قابل توجه بود به طوری که مرگ ناشی از همه علل 56% افزایش می یافت. در زنان جوان تر که بیش از 28 فنجان قهوه مصرف می کردند نسبت به کسانی که قهوه نمی نوشیدند خطر مرگ ناشی از همه علل 2 برابر بالاتر بود. نتایج این مطالعه در زنان و مردان مسن تر ارتباطی بین مصرف قهوه و علل مرگ و میر نشان نداد. هیچ یک از مقادیر قهوه در زنان و مردان جوان و مسن اثر قابل توجهی بر روی مرگ ناشی از بیماری قلبی- عروقی نداشت.

قهوه ترکیبی پیچیده از مواد شیمیایی متشکل از هزاران جزء می باشد. تحقیقات اخیر نشان داده که قهوه یکی از منابع عمده آنتی اکسیدان در رژیم غذایی است و اثرات مفیدی بر روی التهاب و عملکرد شناختی دارد. با این حال مشخص شده است که قهوه دارای عوارض جانبی بالقوه نیز می باشد زیرا کافئین آزاد سازی اپی نفرین را تحریک کرده، فعالیت انسولین را مهار کرده و فشارخون و سطوح هموسیستئین را افزایش می دهد. بنابراین این مکانیسم ها می توانند یکدیگر را متعادل سازند. همچنین تحقیقات نشان می دهد افرادی که مقدار زیادی قهوه می نوشند ممکن است از طریق مکانیسم های ژنتیکی بالقوه یا به علت اثرات زیان بار عوامل خطر دیگر که با نوشیدن قهوه در ارتباط هستند، بیشتر در معرض خطر قرار گیرند.


ویدیو مرتبط :
‫تاثیر آب و هوا بر سلامت روان انسان - زندگی در اقلیم‌ مرطوب با آسمانی اغلبا ابری‬‎