فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



طهایی: در بخش زیرساخت های فرهنگی البرز دغدغه داریم


به گزارش ایرنا، سیدحمید طهایی روز یکشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان البرز افزود: باید هر چه سریعتر نسبت به پیش بینی زمین برای ساخت کتابخانه مرکزی استان البرز اقدام کرد .
وی بیان داشت : پیگیری جانمایی زمین کتابخانه مرکزی استان از طریق راه و شهرسازی و مکاتبه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار انجمن کتابخانه های عمومی استان قرار دارد.
طهایی ادامه داد: بنای ارتقاء سطح کتابخوانی با پیشنهاداتی که ارائه شده باید این باشد که چطور ایده ها را عملی و اجرایی کرد.
وی با بیان اینکه تحقق دولت الکترونیک راهبردی اساسی است که به جد در دستور کار قرار داده ایم با طرح این سئوال که آیا وای فای و اتصال به شبکه اینترنت دغدغه اصلی ما برای ترغیب جوانان به کتابخوانی است؟ اعضای این انجمن را به تأمل فراخواند.
استاندار البرز گفت: شاید بتوان در مراکز عرضه کتاب و کتابخانه ها همچنین ایجاد کافه کتاب ها با برگزاری نشست های نقد و بررسی کتاب، زمینه های ترغیب به خواندن کتاب را ایجاد کرد.
طهایی همچنین با اشاره به استقرار ایستگاه های مطالعه در نقاط مختلف که خود زمینه ساز ترغیب به کتابخوانی است، افزود: باید راهکارهایی را اندیشید که چطور کتاب هایی که در قفسه های ایستگاه های مطالعه خاک می خورد، با استقبال کتابخوانان همراه شود و حتی شاهد پرواز کتاب از این ایستگاه ها نیز باشیم چرا که دغدغه بازگشت عدم بازگشت کتاب ها با هدف تأثیرگذاری بر مخاطب به نوعی جبران می شود.
وی همچنین تجارب حضور خود در کتابخانه های خارج از کشور را در مقایسه با کتابخانه های عمومی امروزی مورد اشاره قرار داد و گفت: فرهنگ کتابخوانی در کشورهای پیشرفته دنیا متفاوت تر از آن چیزی است که شاهد آن هستیم.
طهایی ادامه داد: امروز کتابخانه های کشورهای دنیا مملو از کتابخوان است و علاقه مندی به مطالعه اتفاقی جهانی است، حال با این رویه چطور می توانید شما اعضای کتابخانه ها با تخصصی که در اختیار دارید، جوانان، کارمندان و سایر اقشار را با فرهنگ کتاب خواندن همراه کنید.
وی در ادامه با بیان اینکه طبق سند سیاست ها و شاخص های برنامه ای نهاد کتابخانه های عمومی کشور سال 95 سال خواندن نامگذاری شده است،افزود: باید سوژه های کتابخوانی را در نشست ها، جلسات، مساجد، پایگاه های بسیج و مراکزی که جوانان گردهمایی دارند ترویج و گسترش داد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این جلسه پیگیری تحقق مصوبات قبل را به استاندار البرز گزارش داد.
پانزدهمین نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان البرز با مرور سند سیاست ها و شاخص های برنامه ای نهاد کتابخانه های عمومی کشور و مقایسه بندهای آن با وضعیت شاخص های کتابخانه ای استان، همچنین ارائه دیدگاه های مشاور عالی استاندارالبرز در ترویج فرهنگ کتابخوانی، طرح دغدغه های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل ورزش و جوانان استان و دیگر اعضا همراه بود.
8029/ 6155

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تشکل دانشجویی -پاتوق فرهنگی (ویژه دغدغه مندان فرهنگی)