سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



درگیری کردها با نیروهای امنیتی ترکیه؛ 3 پلیس ترک کشته شدند


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در تازه ترین درگیری های خونین در منطقه کردنشین جنوب شرق ترکیه، شبه نظامیان کرد با شلیک آتش به سوی یک دستگاه خودروی پلیس ترکیه، 3 مامور پلیس را از پای درآوردند.

با شکسته شدن آتش بس بین شبه نظامیان کرد پ ک ک و دولت ترکیه در ماه جولای، جنوب شرق ترکیه شاهد تشدید درگیری های خونین و خشونت ها بوده است.

در این مدت تعداد زیادی از نیروهای پ ک ک و ماموران امنیتی ترکیه جان خود را از دست داده اند. منابع امنیتی ترکیه تصریح کردند: پس از این حمله، عملیات گسترده نیروهای امنیتی ترکیه علیه شبه نظامیان پ ک ک در منطقه آغاز شده است. در این حمله، یک مامور پلیس نیز زخمی شده است.

روز سه شنبه نیز یک سرباز ارتش ترکیه در دو حمله جداگانه در این منطقه کشته و 20 نفر دیگر زخمی شدند.

پنج شنبه گذشته پ ک ک به آتش بس یک ماهه‌ای که پیش از انتخابات اول نوامبر اعلام کرده بود، پایان داده است.

در انتخابات پارلمانی اخیر ترکیه، حزب عدالت و توسعه بار دیگر به پیروزی رسیده و اکثریت قاطع کرسی های پارلمان را کسب کرده است. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز بارها بر عزم خود برای مقابله با پ ک ک تاکید کرده است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تصاویری تاسف بار از درگیری میان ترک ها و کردها ترکیه