بلر: اعزام نیروی زمینی برای شکست داعش ضروری است/خروج ازاتحادیه اروپا یعنی استقلال اسکاتلند


نخست وزیر پیشین انگلیس می‌گوید، حملات هوایی برای متوقف کردن گسترش فعالیت‌های داعش کافی نیست و کشورهای غربی باید نیروهای زمینی خود را به سوریه و سایر مناطق خاورمیانه اعزام کنند. وی همچنین پیش‌بینی کرد که در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اسکاتلند اعلام استقلال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته دیلی تلگراف، تونی بلر، نخست وزیر پیشین انگلیس تاکید کرد: دخالت نیروهای زمینی بین‌المللی" تنها راه نابودی گروه داعش است.

وی در این باره گفت: ما نمی‌توانیم موقعیتی را بپذیریم که گروه‌های افراطی در آن فعالیت‌های وسیعی نه تنها در عراق و سوریه بلکه در لیبی هم داشته باشند. مشخص است که این یک جنگ طولانی مدت خواهد بود.

بلر در مصاحبه اخیر خود درباره مقابله با گروه تروریستی داعش گفته بود، اگر ما می‌خواهیم داعش را نابود کنیم باید ابزار لازم آن را نیز فراهم کنیم.

این در حالی است که کشورهایی چون فرانسه، آمریکا و روسیه در حال حاضر در سوریه و عراق حملات مداوم هوایی انجام می‌دهند.

اخیرا پارلمان انگلیس نیز در پی حملات 13 نوامبر پاریس قاطعانه از گسترش حملات هوایی لندن به سوریه حمایت کرد. پیش از این انگلیس تنها در حملات هوایی عراق شرکت می‌کرد.

نخست وزیر سابق انگلیس در بخش دیگری از سخنانش به تلاش دولت لندن برای خروج از اتحادیه اروپا پرداخت و عنوان کرد، در صورتی که انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا رای دهد اسکاتلند از آن جدا خواهد شد.

وی ضمن ابراز نگرانی نسبت به رفراندوم پیش رو خاطرنشان کرد: موضوعی هست که مطرح شده است و آن اینکه اگر انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود اسکاتلند نیز از این کشور جدا می‌شود.

پیش از این وزیر اول اسکاتلند نیز نسبت به این سناریو هشدار داده بود. نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اسکاتلندی‌ها در مقایسه با انگلیسی‌ها تمایل بیشتری به ماندن در اتحادیه اروپا دارند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
ایران نیروی زمینی به سوریه اعزام کرد - خدا پشت پناهشون