سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جنبش دانشجویی با هوشیاری کامل مراقب نفوذ آمریکا باشد/ برخی‌ها راه را برای نفوذ هموار می‌کنند


حسین زینلیان دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: پرونده هسته‌ای ایران بعد از یک دهه مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه آمریکا و هم‌دستانش به برجام منتهی شد. برجامی که پس از بررسی در کمیسیون ویژه برجام، شورای امنیت و مجلس مورد تائید مشروط مقام معظم رهبری قرار گرفت.

زینلیان در ادامه ضمن قدردانی از ملت شریف ایران به دلیل تحمل فشارهای روانی، اقتصادی و اجتماعی در زمان تحریم‌ها، افزود: نباید فراموش کنیم که مهم‌ترین خواسته از مذاکرات، رفع تحریم‌ها بود. ما همانگونه که در سختی‌ها و تحریم‌ها مقاومت کردیم و در دانش بالاخص دانش فناوری‌های دانش‌بنیان پیشرفت قابل توجهی داشتیم، اگر تحریم‌ها هم برداشته شود در راستای رفع مشکلات مردم با توان بیشتری گام برمی‌داریم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید بر خلاف سیاسیون و چهره‌های دل‌بسته به آمریکا و هم‌پیمانانشان که می‌خواهند مردم ما در تمام امور زندگی‌شان دلبسته به آمریکا باشند روی پای خود بایستیم و با کمک دانشمندان جوان و اساتید زحمتکش دانشگاه نمی‌گذاریم وابستگی و وادادگی علمی صورت گیرد.

زنیلیان ادامه داد: ان‌شاءالله دولت تدبیر و امید در دوران پسابرجام توجه ویژه‌ای به دانشگاه و مجامع علمی و فناوری‌های دانش‌بنیان داشته باشد تا در زمانی که شاهد هجمه اقتصادی و سیاسی به کشورمان هستیم حداقل جایگاه علمی ما از بین نرود و در مسیر رشد و توسعه دانشگاه هم بتواند نقش خود را ایفا کند.

وی افزود: امیدواریم تأکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان جوان، مورد توجه وزرای بهداشت و علوم قرار گیرد و حمایت‌های مستمری از جوانان مستعد و نخبگان برای رسیدن به اهداف پیش رو داشته باشند.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان یادآور شد: جنبش دانشجویی ایران با درک دقیق از فضای جهانی، منطقه‌ای و داخلی نسبت به حضور و نفوذ ایالات متحده آمریکا توجه بیشتری را صورت خواهد داد. امریکا قصد دارد به بهانه توافق هسته‌ای به کشور ما نفوذ کند و جنبش دانشجویی باید با هوشیاری کامل مراقب نفوذ آنها باشد.

وی در ادامه با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان گفت: ملت در آبان سال 58 با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را به کلی از کشور بیرون کرد و اگر مراقب نباشیم بعد از سالها آمریکا با حیله‌گری وارد کشور می‌شود. برخی از جریانات سیاسی و رسانه‌ها با  کارهایی که انجام می‌دهند راه را برای نفوذ آمریکا هموار می‌کنند.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان افزود: حضور شرکت‌های امریکایی تا آنجایی که در مسیر همکاری متقابل و پیشرفت ما صورت پذیرد قابل توجیه است اما هرگونه همکاری و وابستگی که به نفوذ سیاسی آمریکا بینجامد از دید دانشجویان انقلابی مطلوب نیست و مورد خشم ملت قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مناظره دو فعال دانشجویی درباره نفوذ آمریکا پس از برجام