سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



چالش‌برانگیزترین اخبار سلامت در آمریکا


سلامت نیوز:تاثیر شنیدن اخبار چالش‌برانگیز علاوه بر آنکه شنوندگان را حیرت‌زده می‌کند اغلب با استدلال‌ها، بحث‌ها و گفتگوها همراه است که گاهی اجتناب‌ناپذیر هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در حوزه سلامت نیز در سطح جهانی همانند سایر موضوعات بعضا خبرهای متفاوت و بحث‌انگیزی منتشر شده و برخی از این اخبار بار واقعی برای جوامع دارند به گونه‌ای که حتی می‌توانند محرک تعیین قوانین و خط‌ مشی‌های جدید باشند.

سایت مدیکال دیلی در این گزارش به تعداد اندک اما مهمی از این اخبار چالش‌برانگیز اشاره‌ای داشته که به شرح زیر است:

- دستورالعمل جدید برای زمان انجام اولین ماموگرافیانجمن سرطان آمریکا برای اولین بار از سال 2013 دستورالعمل جدیدی را برای تشخیص زودهنگام سرطان پستان پشنهاد کرد که بر اساس آن بهترین سن برای آنکه اولین بار ماموگرافی انجام شود 45 سال اعلام شد. پیش از این سن مناسب برای این اقدام 40 سالگی بوده است. یکی از دلایل افزایش سن برای انجام ماموگرافی جلوگیری از ماموگرافی‌هایی با نتایج مثبت کاذب است چرا که تحقیقات جدید نشان می‌دهد جواب آزمایش‌ها و بررسی‌های پزشکی مثبت کاذب، احتمال ابتلای زنان به سرطان را در سال‌های آتی زندگی‌شان افزایش می‌دهد.

هرچند با ارائه دستورالعمل جدید، پرسش‌هایی برای بسیاری از زنان و پزشکان مطرح شده است مبنی بر اینکه چه اتفاقی می‌افتد اگر پزشک، بیماری را زودتر تشخیص دهد؟ اگر فرد سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان پستان داشته باشد چه توصیه‌ای می‌شود؟

«کریستی آسچواندن»، متخصص ارشد Five Thirty Eight گفت: حقیقت این است که هیچ یک از مطالعات انجام شده بی عیب و نقص نیست و هیچگاه این فرصت وجود نداشته تا به تمامی پرسش‌های مربوط به معاینه و تشخیص سرطان پستان پاسخ داده شود. به همین دلیل این موضوع همچنان مورد بحث محافل پزشکی است.

- به دردسر افتادن مخالفان واکسیناسیون سرخک در کالیفرنیاانتشار گزارش شیوع بیماری سرخک در پارک‌های دیزنی‌لند ایالت کالیفرنیا به موضوع بحث انگیزی تبدیل شد. 9 مورد ابتلا به بیماری سرخک به سرعت تعدادشان به 119 نفر افزایش یافت و تنها به پارک‌های دیزنی‌لند محدود نشد. همچنین مواردی از ابتلا به این بیماری در ایالت‌های اورگن‌، واشنگتن و آریزونا هم مشاهده شد. شیوع این بیماری بحث طولانی مدت و قدیمی واکسیانسیون علیه سرخک را از نو آغاز کرد. مخالفان واکسیناسیون معتقدند تزریق واکسن خطر ابتلا به اوتیسم را افزایش می‌دهد اما نتایج برخی از مطالعات حاکی از ضرورت ایمن‌سازی بدن در مقابل این بیماری است.

- افزایش قیمت داروی «داراپریم»«مارتین شکرلی» مدیر اجرایی شرکت داروسازی Turing با افزایش قیمت داروی داراپریم مورد انتقاد قرار گرفت. داروی داراپریم برای درمان عفونت‌های انگلی تولید شده است. قیمت هر یک قرص داراپریم از 13.50 دلار به 750 دلار افزایش پیدا کرد. در پی افزایش قیمت این دارو از مارتین شکرلی درخواست شد تا به این نکته توجه کند برای بسیاری از مردم آمریکا تامین هزینه این دارو بسیار سخت است.

- دستیابی کشورها به توافق تاریخی برای تغییرات اقلیمیدر پایان کنفرانس اقلیمی ملل متحد، نزدیک به 200 کشور به توافقی دست یافتند تا میزان پیامدهای ناشی از تغییرات اقلیمی را کاهش دهند. همچنین این توافق پایانی بر استفاده بیش از 100 سال از سوخت‌های فسیلی به عنوان موتور اصلی رشد اقتصادی توصیف شد. به علاوه این توافق شامل میلیاردها میلیارد دلار سرمایه به منظور تطابق تاثیرات تغییرات اقلیمی با توسعه مناسب انرژی تجدید پذیر می‌شود. درک تاثیرات تغییرات اقلیمی گام بزرگی است زیرا بر سلامت عمومی به شیوه‌ای اثر می‌گذارد که ممکن است به ظاهر چندان قابل درک نباشد اما تاثیر سوء آن بر سلامت مردم جهان انکارناپذیر است و برخی همچنان تصور می‌کنند که این توافق با کمبودهایی همراه است.


ویدیو مرتبط :
وقتی‌ آمریکایی‌ها سعی‌ میکنند ایرانی‌ باشند!