سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حضور نظامیان انگلیسی درعراق و زخمی شدن سه نفر از آن ها


به گزارش ایرنا، رسانه های عراقی روز گذشته به نقل از نشریه انگلیسی 'میرر' خبری را منتشر کردند که به زخمی شدن سه نفر از نیروهای ویژه ارتش انگلیس در شمال عراق اشاره داشت.
گزارش فوق حاکی است که این نیروها در قالب دو واحد کماندویی 25 نفره با گروهی از جنگجویان گروه تروریستی داعش در شمال عراق درگیر شده اند که به دنبال تبادل آتش سه نفر از نیروهای ویژه زخمی و با بالگردهای حاضر در منطقه به عقب منتقل شده اند.
گزارش نشریه انگلیسی جزییات بیشتری ندارد و در گزارش یاد شده حتی به منطقه درگیری نیز اشاره نشده است.
این اولین بار است که بعد از سال 2011 میلادی و زمان خروج نیروهای آمریکایی و انگلیسی از عراق، رسانه ها گزارشی درباره حضور انگلیسی ها در عراق منتشر می کنند.
برخی ناظران عراقی موضوع را با تعجب و علامت سوال همراه کرده اند و می گویند هنوز نمی دانند که نظامیان انگلیسی از چه زمانی وارد عراق شده اند و آیا دولت مرکزی عراق از آن خبر دارد یا نه؟!
تاکنون تنها نیروی موجود خارجی در عراق که دولت این کشور می گوید، حضور آنان با هماهنگی بغداد بوده و برای فعالیت های مستشاری و آموزش نظامی و نیز حفاظتی است، آمریکایی هایی هستند که در پایگاه های استان الانبار مستقراند.
پیش از این نیز برخی گزارش ها، به حضور نیروهای نظامی آلمان تحت پوشش 'آموزشی' اشاره داشته است.
در عین حال، نظامیان ترکیه که از حدود دو ماه پیش در منطقه بعشیقه در اطراف موصل مستقر شده اند، به گفته دولت عراق بدون هماهنگی و اطلاع بغداد وارد خاک این کشور شده اند و بغداد آن را نقض حاکمیت عراق خوانده و به همین دلیل به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرده است.
عراق هنوز از تلاش های دیپلماتیک و شکایت خود علیه ترکیه در شورای امنیت سازمان ملل نتیجه ای کسب نکرده است و نظامیان ترکیه همچنان در خاک عراق حاضراند و اخیرا نیز پرچم ترکیه را در بعشیقه به اهتزاز درآورده اند.
خاورم*4*1770*7074**2041**

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
فاجعه در مکه:بیش از 4000 نفر کشته و 3297 نفر زخمی شدند!